اصرار و اسرار در افتتاح بیمارستانی که نمی تواند تجهیز شود
اصرار و اسرار در افتتاح بیمارستانی که نمی تواند تجهیز شود

اصرار و اسرار در افتتاح بیمارستانی که نمی تواند تجهیز شود

بزرگواران ؛
احداث_یک بیمارستان و افتتاح آن با هر پروژه عمرانی دیگر تفاوتهایی فاحش دارد.
فرض بفرمایید احداث ساختمان جدیدی در سقز برای اداره صمت کلید میخورد، این اداره با ساده ترین تجهیزات مانند میز و صندلی قابل بهره برداری و پس از اتمام مراحل ساختمانی و تامین نیروی انسانی شروع به کار میکنه

اما
اما
اما
بیمارستان ها پس از #سه_مرحله_بسیار_مهم و حساس قابل بهره برداری می باشند

۱) #سازه ( بنای ساختمان بر اساس تکنولوژی و پیش نیازهای به روز بیمارستانها ) که متاسفانه این آیتم هم پس از گذشت تقریبا ۱۵ سال از به روز رسانی خارج شده.
۲) #تجهیز . که این موضوع فوق العاده مبحث مهم و حساسی ست، چون هر بخش درمانی در بیمارستان به صورت مجزا به تجهیزات به روز و تخصصی درمانی نیاز دارد، به طور مثال؛
مثل بخش #همودیالیز که میانگین تقریبی قیمت هر دستگاه مورد نیاز این بخش چیزی در حدود ۱۵۰ میلیون تومان می باشد و در صورت وجود این بخش در این بیمارستان با ۲۰ تخت، تقریبا ۳ میلیارد تومان هزینه در بر خواهد گرفت این برآورد بدون احتساب ملزومات ضروری و تخصصی دیگر تخمین زده شده و این تنها یک بخش از یک بیمارستان بوده و بخشهای دیگری مانند
🔸️آی سی یو
🔸️سی سی یو
🔸️اورژانس
🔸️اتاق عمل
🔸️جراحی کوچک
🔸️ام آر آی
🔸️سیتی اسکن
🔸️رادیو لوژی
🔸️پاتولوژی
🔸️سونوگرافی
🔸️داخلیهای مردان و زنان و کودکان و نوزادان و زایمان و مادران پرخطر و
قرنطینه
هرکدام با هزینه های سنگین، قابل تجهیز هستند.

۳) بعد از این دو فاکتور اصلی وارد مبحث #تامین_نیروی_انسانی خواهیم شد که باید به این موضوع گفت
ابر و ماه و خورشید و فلک در کارند
تا تو بیماری را به سلامت روانه خانه کنی

🔸️نیروی حاذق پرستاری، تکنسینها، کارشناسها، متخصصین، پزشکهای متخصص و فوق تخصص و مهندسین تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی درمانی، نیروی اداری و . . .
که اگه این بیمارستان به #مرکز_آموزشی هم تبدیل شود و دوره های کارگاهی فلوشیپ و رزیدنت و پرستاری در آن آموزش داده شود، وا مصیبتا که به آزمایشگاهی برای آموزش نیروهای جدید تبدیل شده و بلانصبت، بیماران به موش آزمایشگاهی تبدیل و مسبوق و معطوف به کارایی و حسب تجربه این نوع بیمارستانها، عملا راندمان فعالیتها به پایین ترین سطح کیفی رسیده و هدف اصلی که بهبود بیمار از همه جا بیخبر است به پاین ترین سطح اولویت ها می رسد.

🔸️خواهشمندیم، وسعت نظر داشته باشید و موضوع را به صورت جدی بازنگری فرمایید، چون بزودی بیمارستانی افتتاح خواهد شد که به علت عدم وجود کامل مولفه ها بیشتر استفاده ای کلنیکی خواهد داشت تا بیمارستانی مجهز که می تواند گرایش و جاذبه برون شهری برای شهرهای اطراف مانند بانه و بوکان و دیواندره و مریوان و کل روستاهای تابعه و غیره داشته باشد.

🔸️از این دست افتتاح ها می توان به بیمارستان تامین اجتماعی سقز اشاره کرد که پس گذشت قرین به سه ده بیشتر بیماران خود را به علت نداشتن تجهیزات کامل، به بیمارستان امام انتقال می دهد.

در اینکه چه اصراری و چه اسراری برای افتتاح این بیمارستان ناتمام وجود دارد، دانشگاه علوم پزشکی استان مقصر اصلی ست که در تمامی مسایل یا سکوت اختیار می کند یا محافظه کارانه از تریبون فیلتر شده قضایا را بیان می کند.

🔸️دانشگاه علوم پزشکی!
این بیمارستان متعلق به مردم فهیم سقز است و اگر با افتتاحی ناقص و ناقض سعی در کلید زدن آن دارید و یا می خواهید آن را با بیمارستان امام ادغام در تجهیز بنمایید، فعالین اجتماعی این شهرستان را در تقابل با خود ببینید و مطمئن باشید این توهین به شعور جمعی را مستقیما از دفتر ریاست محترم قوه قضاییه پیگیری خواهیم نمود.

منصور شیخی

همچنین ببینید

نظم و نظام در نظام مهندسی سقز لنگ می‌زند . . .

نظم و نظام در نظام مهندسی سقز لنگ می‌زند . . .

نظم و نظام در نظام مهندسی سقز لنگ می‌زند . . . بهنام نیک سرشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *