این هم شعاری که چند ساعت از فرمایش کردن آن نگذشته بود، ده‌ها نفر روانه بیمارستان شدند

این هم شعاری که چند ساعت از فرمایش کردن آن نگذشته بود، ده‌ها نفر روانه بیمارستان شدند

این هم شعاری که چند ساعت از فرمایش کردن آن نگذشته بود، ده‌ها نفر روانه بیمارستان شدند

✔️ تلاش همه شهرستان برای تامین آب سالم و با کیفیت/ رسانه فرمانداری

این هم شعاری که چند ساعت از فرمایش کردن آن نگذشته بود، ده‌ها نفر روانه بیمارستان شدند
❑ هنوز چند ساعت از به اصطلاح جلسه گفتمان غالب مجمع سلامت سقز با حضور معاونت سیاسی فرماندار و رئیس شورای شهر و رئیس شبکه بهداشت و درمان و دیگر مسئولین نگذشته بود که ده‌ها نفر از مردم محله قه‌وخ به مراکز درمانی هجوم آورده و از علایم و مریضی مشترکی شکایت می‌کنند.
اسهال، استفراغ و سردرد و دلپیچه و درد شکم، علایم مشترکی است که مراجعین به آن مبتلا شده‌اند. این هم شعاری که چند ساعت از فرمایش کردن آن نگذشته بود، ده‌ها نفر روانه بیمارستان شدند

❑ تمامی شک‌ها از منشاء شیوع مشترک، به سمت آب آشامیدنی در این محله می‌رود و شبکه بهداشت و درمان ظاهرا پایش‌های اولیه را انجام می‌دهد و رئیس شبکه در ساعات پایانی ۱۴ دیماه پس از مصاحبه با یکی از رسانه‌های محلی اذعان می‌کند که مراحل اولیه آزمایش آب، علایم آلودگی را رد می‌کند اما اهالی این مناطق آب مصرفی خود را جوشانیده و سپس مصرف کنند.

❑‌ نکته حایز اهمیت اینجاست که اگر نتایج آزمایش‌ها از سالم بودن آب حکایت دارند پس دلیلی برای جوشانیدن آب وجود ندارد مگر قاعده آلودگی‌ میکروبی بر آن استدلال پیدا کرده باشد و اگر اینگونه است پس دلیلی برای مخفی کردن یا با گوشه و کنایه آن را بیان کردن وجود ندارد چون بیان آلودگی آب با شک و گمانه و اختیاری کردن جوشانیدن آن قطعا دامنه ابتلا را گسترده‌تر و تعداد بیماران را افزایش و در این صورت با وجود مشکلات اپیدمی کوید در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، کنترل و درمان حجم بالای مراجعین کاری سخت و مزید بر مشکلات کرونا خواهد شد.

❑ خارج از وارد کردن هر اتهامی بر ناکارآمدی بیشتر برنامه‌های مسئولین فعلی در شهرستان، اما این بار فرمایشی بودن و فرمالیتگی جلسات و گفتمان‌های غالب در مبحث سلامت دقیقا چند ساعت قبل از یک شیوع جمعی به یک بیماری مشترک، مهر تاییدی می‌خورد که راه ورود هر توجیهی را لاک و مهر کرده تا طبق روال معمول مسئولین از خود رفع سوء‌سر نکنند. این هم شعاری که چند ساعت از فرمایش کردن آن نگذشته بود، ده‌ها نفر روانه بیمارستان شدند

❑ اما سوالی مهم‌تر !
چند روز از اطلاع رسانی گسترده آلودگی سمی آب شرب روستای کوچک سفلی به درصد بالای آرسنیک و احتمال آلودگی آب روستاهای شعاع و اطراف این روستا از رسانه “نیشتمان قلم” می‌گذرد، آیا در جلسه گفتمان غالب که رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی کوردستان هم در آن حضور داشتند، حرف و راهکاری برای قطع این آب سمی در لوله‌های آب منازل آن به میان آمد؟! آیا در مورد اهالی فوت شده در این روستا به علت سرطان‌های مشکوک ناشی از ۱۷۶ میکرو گرم سم آرسنیک موجود در آب شرب که عددی مرگ آور است، چیزی گفته شد؟!
ای کاش از رئیس شبکه بهداشت سقز که قطعا این درصد از آلودگی آرسنیک در آب شرب، تصویر گورستان آیچی را در ذهن ایشان تداعی می‌کند، می‌پرسیدید که چقدر زمان برای نجات این مردم داریم؟! که قطعا اگر جلسه شما خودتانی بود پاسخ ایشان این بود؛ زمان از دست رفته، و همین الان هم دیر است . . .

❑ بارها عرض کرده‌ایم، بیشتر از اینکه به فکر کلماتی که رسانه در مورد شما می‌نویسد و راهی برای ساکت کردن آن‌ها باشید، به فکر انجام یک سوم از تعهداتی باشید که در زمان دریافت حکم‌هایتان در برابر بالاسری، برایش دست به سینه روی قلبتان می‌گذاشتید، اما دل که غافل شد تدبیر هم آبکی خواهد شد.

❑ متاسفانه نمی‌توانیم شما را به خیر و ما را به سلامتی که در گرو مدریت فرمایشی شماست بسپاریم وگرنه خیر شما را بر می‌داشتیم و سلامتی را برایتان جا می‌گذاشتیم.

منصور شیخی

همچنین ببینید

با مافیا مشکل دارند! اما خودشان در حال ایجاد مافیا هستند . ‌. !

با مافیا مشکل دارند! اما خودشان در حال ایجاد مافیا هستند . ‌. !

با مافیا مشکل دارند! اما خودشان در حال ایجاد مافیا هستند . ‌. ! ✍ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *