خاک برداری مسکن ملی جاقل با کدام مجوز انجام می‌شود

خاک برداری مسکن ملی جاقل با کدام مجوز انجام می‌شود

خاک برداری مسکن ملی جاقل با کدام مجوز انجام می‌شود

منصور شیخی

چند روزی از تخریب دیوار حایل مسکن مهر جاقل و نشست خیابان روی این دیوار می‌گذرد و در این چند روز پیمانکار مسکن ملی که مقصر اصلی این اتفاق به علت خاکبرداری غیر اصولی از کناره دیوار بوده است، تمام تلاش خود را برای درپوش گذاشتن بر این خطای انسانی به کار گرفته است و صد البته هیچ دستگاه ناظری تا این لحظه توضیح شفافی در خصوص چگونگی رخ دادن این اتفاق که می‌توانست لطمات سنگینی برای ساکنین این مسکن از خود بجا بگذارد، ارایه نداده است.
اما دلیل این سکوت آیا لاپوشانی بر اصل اتفاق و پنهان کردن مقصرین و عاملین این قضیه بوده است؟

آیا پیمانکار برای اجرای مراحل خاکبرداری از شهرداری مجوز رسمی دریافت نموده است تا در این مجوز بر اساس دتایل‌های موجود تمامی خطاها و مسایلی که زیر خاک قرار گرفته مانند؛ لوله‌های آب،فاضلاب، برق، فیبر نوری، مکانیک خاک و دیگر اطلاعات پیشنیاز قبل از هرگونه خاکبردداری، به او تذکر داده شود؟!

شاید این چند نکته بسیار مهم معادلات موجود را کمی شفافتر کند که؛
پیمانکار مسکن ملی که مقصر موضوع تخریب دیوار بوده است همان پیمانکار احداث و تکمیل مسکن مهر جاقل است.
جالب است بدانید؛ این پروژه عظیم در حال حاضر همچنان در وضعیت پروژه قرار داشته و بدون اتمام و تکمیل و تحویل آن به شهرداری به عنوان شهرکی که جزء شهر سقز بوده و باید خدمات شهری در طول شبانه روز شامل آن شود، واحدهای آپارتمانی آن به مالکین تحویل داده شده است.

اما چرا شهرداری این پروژه عظیم را تحویل نمی‌گیرد؟
آیا نواقص موجود با پروانه و #استانداردهای_ساخت، همخوانی ندارد؟!
آیا استانداردها تکمیل نشده‌اند؟!
چگونه مسئولین وقت مجوز تحویل این آپارتمان‌ها را صادر و هزاران خانواده در این واحدها در حال زندگی کردن هستند در حالی که این مجموعه بزرگ تکمیل نشده است؟!

موضوع بسیار مهمتر اینکه چگونه و در کجای دنیا غیر از این نقطه، مشاهده می‌شود که پیمانکاری پروژه‌ای را هنوز به اتمام نرسانده است و هنوز مهر تایید بر رعایت استاندارهای ساخت که با جان انسان‌ها سرو کار دارد روی آن زده نشده، پروژه دیگری را در همان نقطه تحویل او بدهند؟! خاک برداری مسکن ملی جاقل با کدام مجوز انجام می‌شود

شما بپرسید؛ آیا تمامی تشریفات قانونی برای تحویل پروژه مسکن ملی برای واگذاری به بخش خصوصی از جمله #پروسه_مناقصات، برگزار گردیده است؟! اگر بله، طبق کدام فراخوان و در کدام اعلان عمومی برگزار شده و چه کسی ناظر بر اجرای صحیح این فراخوان بوده و لیست شرکت کنندگان در مناقصه که در مسکن و شهرسازی استان موجود می‌باشد چرا به صورت کاملا شفاف از طریق رسانه، در اختیار اذهان عمومی قرار نگرفته است؟!
چرا مجری برگزار کننده مناقصه، موضوع تکمیل نشدن وضعیت فعلی پروژه شهرک جاقل را شاخص راستی آزمایی برای بستن قرار داد جدید در مسکن ملی قرار نداده است؟! خاک برداری مسکن ملی جاقل با کدام مجوز انجام می‌شود

لازم به ذکر است، هر سه مسکن مهر موجود در سقز، در حال حاضر در وضعیت پروژه قرار داشته و تحویل شهرداری برای ارایه خدمات نشده‌اند و شهرداری قانونا می‌تواند هیچ گونه خدماتی به این مسکن‌ها ارایه ندهد.
این در حالی است که معاونت عمرانی فرمانداری، مدیر کل مسکن و شهرسازی استان و معاونت ایشان که مدیر مسکن و شهرسازی سقز هستند در برابر موضوع تکمیل نبودن و یا نواقص مسکن‌های مهر سقز، مسئولیت حقوقی و مستقیم داشته و در قبال این موضوع بسیار مهم که با امنیت تملک بیش از ۸۰۰۰ هزار نفر از شهروندان ارتباط دارد، موضع شفافی نگرفته‌اند.
آیا مدیریت مسکن و شهرسازی سقز به عنوان معاونت مدیر کل استان، تا کنون گزارش شفافی از احوالات مسکن‌های مهر جهت دریافت مطالبات بر حق اهالی آن به مدیریت استان و استانداری، نمایندگان مجلس و وزات راه، مسکن و شهرسازی ارایه نموده یا اهمال پیمانکاران این پروژه‌ها را با مماشات با آن‌ها به خفا برده است؟!

این نویسه صرفا جهت پاسخگویی مدیریت و معاونت‌های مذکور ارایه و این رسانه جهت پذیرش و انتشار هر نوع سندی مبنی بر پاسخ به پرسش‌های مطرح شده از طرف ایشان، برای شفافیت اذهان عمومی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

مسایل دیگر مجتمع‌های مهر زاگرس ( کوهدشت )، و شهرک دانشگاه، نیز در گزارشات بعدی تحلیل و بررسی خواهد شد.

منصور شیخی

همچنین ببینید

با مافیا مشکل دارند! اما خودشان در حال ایجاد مافیا هستند . ‌. !

با مافیا مشکل دارند! اما خودشان در حال ایجاد مافیا هستند . ‌. !

با مافیا مشکل دارند! اما خودشان در حال ایجاد مافیا هستند . ‌. ! ✍ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *