دبیرستان پسرانه‌ی انبیاء سقز به دبیرستان شاهد تغییر یافت . . !
دبیرستان پسرانه‌ی انبیاء سقز به دبیرستان شاهد تغییر یافت . . !

دبیرستان پسرانه‌ی انبیاء سقز به دبیرستان شاهد تغییر یافت . . !

دبیرستان پسرانه‌ی انبیاء سقز به دبیرستان شاهد تغییر یافت . . !

«که موجی از نارضایتی والدین را به دنبال داشت»

دبیرستان پسرانه‌ی انبیاء سقز به دبیرستان شاهد تغییر یافت . . !

به نقل از منابع موثق خبری و گزارش خبرنگار نیشتمان قلم؛ دبیرستان پسرانه‌ی انبیاء از تابستان سال جاری، همزمان با ثبت نام دانش‌آموزان جدیدالورود به دبیرستان شاهد تغییر یافته است! خبرنگار نیشتمان قلم این موضوع را از معاونت آموزشی اداره‌ی آموزش و پرورش سقز جویا شد، این معاونت با اعلام این خبر افزود؛ که با تصمیم هیئتی از مشاوران آموزشی و مدیران آموزشی و رئیس این اداره، توافق گردید که این دبیرستان به شاهد تغییر یابد و همچنین افزود که در ابتدا با این تصمیم مخالف بودم ولی با اعلام برنامه‌ها و تصمیمات قابل اجرایی که این گروه گرفت، نهایتا بنده هم موافق شدم، البته در صورتی که هیچ خللی به ثبت نام دانش آموزان جدیدالورود و دانش‌آموزان سا‌ل‌های گذشته این دبیرستان وارد نشود و اگر دانش آموزی با مشکل ثبت نام مواجه شود، لازم است با مسئول بخش مدارس شاهد یا رئیس اداره مطرح نماید تا مشکلاتی که محتمل در این حیث رخ دهد، مرتفع نمایند.

خبرنگار نیشتمان قلم همچنین از اذعان برخی خانواده‌ها که برای ثبت نام فرزندانشان اخلال ایجاد شده است، اطلاعاتی دریافت کرد که اختلال و ناهماهنگی برای ثبت نام دانش‌آموزان را در این دبیرستان جویا شد، از جمله اظهارات خانواده‌ها تحت این عنوان می‌باشد که این دبیرستان به یکی دیگر از مدارس خاص سقز تبدیل گشته است و هدف و نیت از این تغییر؛ خصوصی سازی و جداسازی دانش‌آموزان به اصطلاح با استعداد و ویژه است و دانش‌آموزانی می‌توانند در این مرکز آموزشی ثبت‌نام کنند که هم از نظر اجتماعی ویژه باشند و هم در گروه‌هایی قرار بگیرند که نوع آموزش آن‌ها هم ویژه و خصوصی باشد، تجربه‌ی آموزشی ثابت کرده است که جدا سازی و خصوصی کردن و پولی نمودن مدارس غیر از ضربه‌ی آموزشی و سلب اعتماد به نفس و انصراف از تحصیل دیگر دانش‌آموزان و فراری دادن آن‌ها از تحصیل، ثمره‌ای بیش نداشته است، مدارسی چون؛ نمونه فجر، غیر انتفاعی و غیر دولتی و سایر مدارس خصوصی، از جمله مدارسی می‌باشند که به مرور زمان شاهد افت تحصیلی آن‌ها بوده‌ایم و این افت تحصیلی بیشتر در امتحانات نهایی و کنکور سراسری به وضوح پدیدار گشته است . . .

و این در حالی‌ست که در هیچ جای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران عنوانی به نام خصوصی کردن مدارس و پرداخت شهریه از دانش‌آموزان تعریف نشده است و قانون آموزشی بر این اصل از قانون اساسی اشاره دارد که؛
اصل ۳۰: «آموزش و پرورش از شروع تحصیلات ابتدایی تا پایان دورۀ متوسطه رایگان است و تهیه‌ی وسایل تحصیلات عالی (دانشگاه) را تا سر حد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد»
علیرغم این اصل از قانون اساسی، ما همچنان در مدارس شاهد تخلف و اخذ شهریه‌های سلیقه‌ای غیر متعارف از خانواده‌ها هستیم و انگار این روال اخذ شهریه‌ی مدارس به بهانه کمک به مدارس از اسلاف برای مردم به ارث رسیده است و تا شهریه‌ای پرداخت نشود، هیچ دانش‌آموزی در مدارس ثبت نام نمی‌شود . . !

این دبیرستان که طی سال‌های قبل از سایر محلات از جمله؛ محله‌ی شهدا(شاناز)، خیابان سعدی، کریم‌آباد، صالح‌آباد، سنگبران، تپه مالان و دیگر محلات تا تمام شدن ظرفیت، دانش‌آموزان ثبت نامی در خود داشته است، حال با تبدیل شدن این دبیرستان به شاهد روال ثبت نام هم گویا تغییر یافته است و شنیده‌ها حاکیست؛ این مدرسه دیگر دانش آموزان عادی و خارج از امتیاز را ثبت نام نمی‌کنند!
از مدیریت آموزش و پرورش سقز این دو سؤال مطرح می‌شود که؛ هدف از تغییر یافتن این دبیرستان به شاهد چه بوده است؟! و دانش‌آموزانی که قبلا از محلات نزدیک به این مدرسه مراجعه، ثبت‌نام و تحصیل می‌کرده‌اند و حال احتمالا واجد شرایط تحصیل در این مدرسه نیستند چه تکلیفی خواهند داشت . . ؟! دبیرستان پسرانه‌ی انبیاء سقز به دبیرستان شاهد تغییر یافت . . !

همچنین ببینید

پارک لاله سقز در معرض نابودی . . !

پارک لاله سقز در معرض نابودی . . !

پارک لاله سقز در معرض نابودی . . ! یکی از شهروندان شیفته‌ی طبیعت و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *