شورای شهر؛ بی خیال شهر, منصور شیخی, نیشتمان قلم, شهرداری سقز,
شورای شهر؛ بی خیال شهر

شورای شهر؛ بی خیال شهر

شورای شهر؛ بی خیال شهر

بهنام نیک‌سرشت

از اوایل شروع به کار شورای فعلی تا حال، با وجود اختلافات و تضارب آرایی که با هم داشته‌اند و تمامی هم ندارد، ناگزیر باید اذعان داشت و قبول کرد هفت نفر به عنوان وکیل و نماینده مردم در کسوت شورای شهر انتخاب شده‌اند کما اینکه پیشتر تعهد دادند، قول‌ها دادند، شعارها را با انگشت اشاره به سوی مردم اشارت نمودند! که ما وجاهت شورا را به این شهر بر می‌گردانیم! ما مدافع منافع شهر خواهیم بود و خیلی از شعارهایی که صرفا برای‌ زینت دادن عکس‌های انتخاباتی انتخاب شده بودند! عکس‌‌هایی که هنوز هم در در و دیوار شهر و محله‌های موعود و هدف به چشم می‌خورد! هیچ قول و شعاری تحقق پیدا نکرد و بار دیگر مردم را بیشتر نسبت به انتخابات مأیوس و ناامید کردند.

با شعار‌هایی چون ” من ریشه در خاک دارم “‌ ریشه‌ی اعتماد به انتخابات را خشکاندند.

اگر چه به تعهدات خود عمل نکردند و به آراء و مطالبات مردم پشت پا زدند و سیر قهقرایی دیگر را برای سقز ورق زدند و شورای چند طیفی و چند دستگی ناشیانه را به بطن مدیریت شهری الحاق دادند و مواضع هر کدام به عناوینی شأنیت و جایگاه شورایی را بیش از پیش پوشالی و سست نمود ولی موضوعیت و موجودیت یکی از این اعضاء برای شهر معما شده است! با آنکه علی‌الظاهر یکی از عاملین اصلی طیف‌های چند نفره و چند دستگی شورا است ولی موضع این عضو محترم هنوز مشخص نیست: از دور جلوه دارد و از نزدیک بو ندارد…!

از اختلافات و تضارب‌ آراء و تعارضات شورا از بدو شروع کار گرفته تا تصمیمات و مصوبات داخلی شورا و تدابیر نحوه‌ی اجرای پروژه‌ها و طرح‌های مدیریت شهری، این سناتور شورا، لام تا کام حرفی برای گفتن نداشته و کماکان موضع و واکنشی مثبت یا منفی از ایشان متبادر نشده و بی طرف و بی تفاوت روی تخت شورایی جلوس داده است! شورای شهر؛ بی خیال شهر
جناب شورا شما تعهد دادید وکیل احقاق حق و مطالبات و خواسته‌های مردم این شهر باشید! چطور ممکن است در دفاع از موکلانت، وکیل مدافع مشتریان خود می‌شوید و برای رفع و رجوع شکات در نهادهای حقوقی و قضایی مجدانه تلاش می‌کنید ولی برای تحقق مطالبات بر حق مردم در کرسی شورای شهر هیچ واکنشی ندارید و همواره سکوت اختیار کرده‌اید؟!
حضرت عالی به عنوان کسی که بیشترین آراء را از شهروندان این شهر برای کرسی شورا کسب کرده‌اید و وجاهت شورایی را بیشتر در شما می‌دیدند و بیشتر به شما چشم دوخته‌اند، واقعا نمی‌توانید یا نمی‌خواهید به خودتان زحمت بدهید مواضع خود را در قالب نوشتار یا گفتار آنهم در پایگاه اطلاع رسانی خود( البته اگر مردم را در خور و لیاقت این پایگاه می‌دانید ) برای اطلاع عموم منتشر فرمایید؟!

شعار ” شهر من بوی بهارانت کو” مقصود و منظور، دادن قبا و رنگی سبز‌فام و همیشه سبز بهاری به شهر است، اگر هدفتان زینت دادن و آذین بخشیدن و تغییر بنیادین سیاست‌های مدیریت شهری‌ست؛ چرا اقدام و موضعی کارساز از شما متصور نمی‌شود؟!
از شما انتظار می‌رفت به عنوان شخصی حقوقدان و معتمد و مجرب و با سابقه‌ترین عضو شورای سقز، بیخیال شهر نباشید اگر ظرفیت و پتانسیلی کارا و کارآمدی را در خود می‌بینید، شعار سبزپری تبلیغاتی و حضور سبزتان را برای سقز به اثبات برسانید! دست روی دست گذاشتن و حضور و تشرف در سایه، مفهوم و ماهیت شعارتان را به صحنه‌ای سبزپا و شوم سوق می‌دهد.

هدف از نوشتن یادداشت فوق که به صورت نیش نقد وارد شد، به هیچ وجه تخریب و پایین آوردن پایگاه اجتماعی و شخصیت حقوقی شما نیست؛ هدف تلنگری به مواضتان و مشخص شدن موضع خویش در جایگاه شورا و تلاش و اهتمام جدی برای سامان بخشیدن انسجام شورایی و در حد بضاعت خویش تدوین برنامه توسعه همه جانبه‌ی شهری به صورت استراتژیک و عملیاتی کردن نقاط قوت و ضعف و نقاط تهدید و فرصت برای این شهر است.

همچنین ببینید

پارک لاله سقز در معرض نابودی . . !

پارک لاله سقز در معرض نابودی . . !

پارک لاله سقز در معرض نابودی . . ! یکی از شهروندان شیفته‌ی طبیعت و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *