قبل از اینکه کاسه کوزه هایتان را جمع کنید، اموال و اعمالتان را شفاف سازی کنید.

قبل از اینکه کاسه کوزه هایتان را جمع کنید، اموال و اعمالتان را شفاف سازی کنید.

قبل از اینکه کاسه کوزه هایتان را جمع کنید، اموال و اعمالتان را شفاف سازی کنید.

کی از کانالهای خبری نوشت:
از میان ۵ نماینده سابق استان در مجلس که این دوره رای نیاوردند، به هیچکدام از آنان تاکنون پستی مدیریتی داده نشده، لذا انتظار می رود از تجارب آنان در سطوح ملی و استانی استفاده شود.
به این کلید واژه ها دقت فرمایید؛
پست، مدیریت، تجارب، ملی، استانی قبل از اینکه کاسه کوزه هایتان را جمع کنید، اموال و اعمالتان را شفاف سازی کنید.

حال این پنج واژه را با کردار سیاسی و اجرایی این پنج نماینده که به دور یازدهم راه نیافته اند مقایسه کنید.
حمدالله کریمی، بیجار
منصور مرادی، مریوان و سروآباد
محسن بیگلری، سقز و بانه
علی محمد مرادی، قروه و دهگلان
سید احسن علوی،سنندج، دیواندره، کامیاران

کدام اسم را در پازل کلید واژه ها می توان یافت؟ قبل از اینکه کاسه کوزه هایتان را جمع کنید، اموال و اعمالتان را شفاف سازی کنید.
با تاکیید بر رایزنی های استانی بدون هیچ نگرش سیاه و سفید و بدون استفاده از عینک بدون شیشه بدبینی هیچکدام از اسامی در صفحه پازل کلید واژه ها جای نخواهند گرفت.

قطعا خود این افراد و هم کیشانشان می توانند ادعای مراد و مریدی در مسلک رجالیت سیاسی داشته باشند اما تفکر مدنی و اذهان عمومی اگر این پنج نفر را در لباس وکالت و دموکراسی می دیدند اکنون ایشان نیز کرسی نشین بهارستان بودند.

کدام تجربه کدام پست مدیریتی؟؟؟

جالب است، به جای اینکه فرهنگ نظارت بر فعالیت ها و وظایف ادواری نماینده و مطالبه شفاف سازی اموال ایشان قبل و بعد از دوره های چهار و هشت ساله را در لایه های کنش اجتماعی نهادینه کنیم و از شخص نماینده بخواهیم که بعد از پایان هر دوره لیست اموال به دست آمده اش را در یک سند رسمی شفاف سازی کند و وقتی را که مردم برای وکالت در اختیار او قرار داده بودند، اگر به منافع شخصی و قومی فروخته بود در عدالتی اجتماعی و قضایی مهر مواخذگی را بر پیشانیش بکوبیم، شعور هزاران انسان را به زیر رادیکالها برده و به فکر این باشیم که دوباره ایشان را بر سر صندوق اموال مردم ببریم؟

واقعا از قشر مدنی که ادعای بینش متفاوت را دارند حتی نگارش چنین پیشنهادهای پولتیک بنیادی، شرم آور است.
نقش ما در ترویج و صادرات فساد مالی و رفتار سیاسی منتخبان دنیای دموکراسی چیست؟

صد البته تفکر “صندوق به اختیار” را ما ترویج داده ایم.
صد البته عملکردهای غلط ماست که باعث می شود افرادی برای یافتن هویتی سیاسی، اجتماعی خود را به جایگاه مقدس وکالت شهر و استان و کشور بکشانند.
و نهایتا با تضعیف و تحقیر این جایگاه، انزجاری عمومی را از انتخاب و مشارکت و دخالت در سرنوشت سیاسی به وجود می آورند.

صد البته ما هستیم که بعد از اتمام دوره های منتخبین آنها را بر سر میز شفاف سازی نمی کشیم که در چشمانشان نگاه کنیم و بگوییم؛ حال که شهروندانت به تو اعتماد کردند و تمامیت یک موقعیت سیاسی و اجتماعی را با حقوق و مزایای تعریف شده در اختیارت قرار دادند، چگونه با دستمزدی که برایت با حدود قانونی تعریف شده بود با احتساب فرمول “اضافه هم بردار” باز هم میلیاردها تومان اموال و داریی مازاد در گالری تملّکت داری، چگونگی به دست آوردن این اموال را توضیح بده که اگر دستهایت کج رفته باشد اموال خودت و افراد داخل شعاع دایره روابطت را به صندوق بیت المال باز خواهیم گرداند.

صد البته ما مقصریم که بعد از انتخاب نشدنهایشان برای ادوار بعد، دو قرت و نیمشان هم باقیست که فلان و فلان مانع شدند که چهار سال دیگر بر صندلیهای پارلمان شهری یا کشوری لم ندهم.

صد البته اگر بنیادی مردم نهاد و پویش گر و پرسش گر، آگاه بر وظایف و اموال نمایندگان مجلس و شورای شهر داشتیم هر دماغ بالایی بلند نمی شد و ادعای کاندید شدن نمی کرد که اگر می کرد با خودش می گفت؛ اگر پا را کج بگذارم پشت میزهای گرد مدنی و مردمی مواخذه خواهم شد.

صد البته هر دردی که هست از ما مدعیان فعالین اجتماعی ست که حتما باید دخیل هایمان را به دست کسانی ببندیم که سرشان به تن خودشان و جامعه نمی ارزد که یا برایمان جایگاهی را تعریف کنند یا حداقل کاری به موقعیت اکنونمان نداشته باشند.

جناب بیگلری ، که در لیست انتظار پنج نماینده ادوار قبل برای تجربه گیری و میز ستانی کلان ملی نشسته اید؛
جناب عالی اگر تجربه ای در صندوقچه ذخایر سیاسی و مدیریتی دارید چرا زمانی که سوار بر مسند بودید از آن استفاده نکردید. اگر لالایی بلدید آن را برای مردمی می خواندید که هشت سال است خواب راحتی نداشته اند و خواب از سرشان پریده.

راحت باشید شما و شورایی ها هرکاری کرده اید و می کنید تقصیر از ما بوده و هست. همان ماستی ست که برماست.
تنها چیزی که در هیچ اولویتی برای شما تعریف و برای خود به لیست مطالبه گریها اضافه نکردیم، صداقت و شفاف سازی ست و خوب می دانید این گزینه “گاف” های مالی و سیاسی را به خوبی بیرون می کشد.

آسوده نیستید چون بالش هایتان محل ذخیره حافظه های وجدانتان است.

منصور شیخی

همچنین ببینید

با مافیا مشکل دارند! اما خودشان در حال ایجاد مافیا هستند . ‌. !

با مافیا مشکل دارند! اما خودشان در حال ایجاد مافیا هستند . ‌. !

با مافیا مشکل دارند! اما خودشان در حال ایجاد مافیا هستند . ‌. ! ✍ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *