نظیر چنین آدم‌هایی در دنیا بی نظیرند؛

نظیر چنین آدم‌هایی در دنیا بی نظیرند؛

نظیر چنین آدم‌هایی در دنیا بی نظیرند؛

نظیر چنین آدم‌هایی در دنیا بی نظیرند؛

این آدم‌ها که به نوعی سست و مسموم و در عین حال خوشحال‌ترین آدم‌های زمینی هستند، در همین ایران زندگی می‌کنند!
ما فکر می‌کردیم گرانی سر به فلک کشیده است ولی گرانی چندین طبقه از فلک فراتر رفت و بر لب‌های خشک‌ مردمان ما همچنان خنده‌ها جاری‌ست!
بی‌کاری و فلاکت بالاترین رنج کشور را به خود گرفت و مردمان ما همچنان در رنج و عذاب به سر می‌برند و باز هم امید به زندگیشان به بالاترین سقف و حد استقامت رسید!
مردم ما در سختی شناسی و سختی زیستی، رتبه‌های برتر جهان را از آن خود کردند ولی همچنان سخت‌ترین و سنگین‌ترین‌ فشارها را بر دوش خود حمل می‌کنند و در عین حال صمیمانه مالک فرش و عرش را نگاه می‌کنند و لبخند می‌زنند!
مردم ما بارها و بارها زمین خوردند و خاک تناول کردند ولی همچنان سرخورده و خاک خورده بلند می‌شوند و امیدها را به پیشانی خود می‌مالند!
مردم ما، بالاتر از گریه‌ها، زجه‌ها می‌کشند و‌ بالاتر از لبخندها، قهقهه‌ها سر می‌کشند و همنوعان خود را دیوانه‌وار می‌خندانند!
مردم ما، رودها و دریاهای امیدشان خشک شد، ولی لب‌هایشان همچنان از خنده تر و ترنم‌ها سر می‌دهند!
مردم ما صاحب بیشترین منابع انرژی و معادن دنیا هستند ولی همچنان بیشترین انرژی و تحمل را در مصاف با سختی‌ها و رنج‌هایی دارند که به آن‌ها تحمیل می‌شود!
و مردم ما، با این همه زجه کشیدن و درد و فلاکت‌ و هلاکت‌ها باز هم خوشحال هستند و به بانی‌ بدبختی‌هایشان، همچنان رأی می‌دهند و آری می‌گویند و انتخاب می‌کنند..!
«بهنام نیک سرشت»

همچنین ببینید

خطاب به ریاست محترم ورزش و جوانان سقز

خطاب به ریاست محترم ورزش و جوانان سقز

خطاب به ریاست محترم ورزش و جوانان سقز گلایه چندباره ورزشکاران و ورزش دوستان مدت‌هاست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *