کوثر برای کسی نمی‌ماند
کوثر برای کسی نمی‌ماند

کوثر برای کسی نمی‌ماند

کوثر برای کسی نمی‌ماند

شورای دوره پنجم یکی از پر دغدغه ترین و خبرساز ترین شوراها در ادوار این نهادِ به اصطلاح مردمی بوده است، شورایی که هر سالش با سال گذشته فرق داشته و در نگاهی پیوندمند بین رشد و جایگیری رسانه و فناوری و تبادل اطلاعات بین مردم و روزهای فعالیت این نهاد، بیشترین مقدار تراکنش‌های فهم و مشارکت و انتقال داده‌های عمومی در بحث شوراها، به این دوره تعلق دارد.

کوچکترین حرکات در نهاد شورا و شهرداری در چهار سال اخیر به لنز دوربین‌های رسانه‌ای کشیده شد و به جرات می‌توان گفت شورا و مدیریت شهری، دوران گذار را رد کرد، به طوری که فاصله ورود جدی رسانه به مباحث و مدیریت شهری و همزمان، انفجار آگاهی عمومی از قوانین حاکم بر سیاست‌های آن، موجب بیداری شهروند و آگاهی از حقوق شهروندی شد و تا این لحظه که مطالبه‌گری با ابزار رسانه با اقتدار در تلفن‌های همراه جای خود را همیشگی نموده است، این شعور، به سهم بزرگی از زندگی روزمره شهروندی تبدیل شده است.
مکانیزم این هم‌ افزایی عمومی موجب شد تا از بستر نمی‌دانم‌های شهروندی وارد عرصه جدیدی از دانسته‌های سیاسی و مدیریتی شویم و دروازه جدیدی را برای مطالبات عمومی و انعکاس ضعف‌ها و کمبودها و حتی مخفیکاری و گاها فسادهای سیستماتیک باز کنیم و این منحنی در نمودار مشارکت مردم در سیاست‌های شهری روندی تصاعدی به شکل عمودی را با سرعتی باور نکردنی پیموده و امروز در وضعیتی پایدار قرار گرفته است. کوثر برای کسی نمی‌ماند

اما کوثر برای ششمی‌ها

تیم هفت نفره ششم یکی از کم نگرشترین شوراهای ادوار می‌باشد، به جز دو عضو آن که تا حدودی با پیچ و خمهای این نهاد آشنا هستند، پنج عضو دیگر تازه نفس بوده و با نگرش‌های تازه‌ای وارد پارلمان مردم شده‌اند و قول داده‌اند جایگاه متزلزل شورا را بازآفرینی و شورا را به شورای شیشه‌ای و شفاف تبدیل کنند.
زمان معکوس از مرداد ۱۴۰۰ با ۱۴۶۰ روز در کوثر، شروع و در مرداد ۱۴۰۴ متوقف خواهد شد.

اعضای ششم!

نقشه‌ گنج در همان ساختمان کوثر است، جای دیگری دنبال آن نگردید.
روی نقشه گنج نوشته است “آنچه را نکردند ما می‌کنیم و آنچه را کردند ما نمی‌کنم”.
قدمها روی لبه‌ای به باریکی تار مو است و یک آن غفلت سقوطی برگشت ناپذیر را به دنبال خواهد داشت.
قوانین را بشناسیم و در پناه آن به هیچ مسئولی اجازه دخالت و حضور در امورات، تصمیمات و مصوبات را ندهیم، شما منتخب مردم هستید، آرای مردم پشتوانه شماست، هر گونه دخالت و تهدید را به لنزهای دوربین رسانه انتقال دهیم تا مصونیتی با پشتوانه مردم را به وجدانهایمان هدیه کنیم.

بزرگواران!
رسانه تهدید نیست،
ابزاری است بی پرده برای پیوند بین شما و شهروندی که چهار سال دیگر در کوچه های این شهر، خانه به خانه دنبال آن خواهید گشت.
سپری است برای ورود مناسبت‌های منتهی به فساد که چهار سال لذت را به سقف دهان می‌چسباند و در یک چشم بر هم زدن مال و آبرو را با همدیگر خواهد برد.
ثبت کننده تاریخ است، خوب یا بدش با شماست.
و در پایان خبرنگاران جسور، بی طرف و مردمی، در کنار خادمان واقعی مردم خواهند ماند.

منصور شیخی

همچنین ببینید

خطاب به ریاست محترم ورزش و جوانان سقز

خطاب به ریاست محترم ورزش و جوانان سقز

خطاب به ریاست محترم ورزش و جوانان سقز گلایه چندباره ورزشکاران و ورزش دوستان مدت‌هاست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *