‍ این یک خوراک خبری نیست، مطالبه‌ای ملی است.

‍ این یک خوراک خبری نیست، مطالبه‌ای ملی است.

این یک خوراک خبری نیست، مطالبه‌ای ملی است.

 بیش از ۲۰ کامیون درخت از کوردستان به مقصد سمنان در حال خروج است

به گزارش نیشتمان مدیا، بیش از ۲۰ دستگاه کامیون در تناژهای بالا حامل درختان تازه قطع شده با مجوز منابع طبیعی شهرستان بانه، در حال خروج از کوردستان هستند.

به گزارش خبرنگار نیشتمان مدیا حوالی ساعت ۲۰ امشب، بیش از بیست دستگاه کامیونت از شهر بانه به سمت سقز در حال حرکت بودند که با هوشیاری فرماندهی نیروی انتظامی سقز در میدان موکریان متوقف و مراتب جهت بررسی به اداره منابع طبیعی سقز گزارش و ارجاع گردید.

 خبرنگار نیشتمان مدیا که در محل حضور داشته، می‌گوید؛ تک تک خودروها توسط نیروی انتظامی و اداره آگاهی متوقف و خودروی گشت اداره منابع طبیعی در محل حاضر شد.
بازرس منابع طبیعی شروع به بررسی مجوز‌های کتبی و پلاک کامیون‌ها از روی لیستی که از منابع طبیعی بانه برایشان ارسال شده بود، نموده و پس از بررسی و تطبیق پلاک‌ها از روی لیست، اجازه خروج و حرکت را برای آن‌ها صادر می‌نمود.

خبرنگار این رسانه از یکی از رانندها می‌پرسد؛ این درخت‌ها از چه نوع درختانی هستند و از کجا به کجا می‌روند؟!
راننده پاسخ می‌دهد؛ از منطقه ( بله‌سه‌ن بانه ) به مقصد سمنان در حال حرکت هستیم و نوع درخت‌ها هم گردو و با مجوز رسمی از منابع طبیعی، آن‌ها را بارگیری نموده‌ایم.

طبق مجوز صادره؛ طول چوب‌ها ۸ متر، قطر ۶۰ و ۴۰ سانت و وزن ۲۰۰ تا ۹۰۰ کیلو گرم با تناژ بیش از ۲۰ تن است.

اما این توضیحات با گواهی خبرنگار نیشتمان مدیا و تصاویر موجود، در تناقض بوده و مقدار و نوع درختان با پوشش گیاهی و طبیعت بانه آن‌ هم درخت با ارزش گردو و تازگی تنه درخت، دارای شبهاتی سوال برانگیز می‌باشد.

 منابع طبیعی شهرستان بانه ❗ ‍ این یک خوراک خبری نیست، مطالبه‌ای ملی است.

۱) در خصوص صدور این مجوزها با این حجم بالا از پهنه منابع طبیعی کوردستان مستندا توضیح دهید. ‍ این یک خوراک خبری نیست، مطالبه‌ای ملی است.

۲) محل برش درختان را مستندا وفق مجوزها در اختیار این رسانه‌ در معیت رسانه‌های بانه و انجمن‌های حفاظت از محیط زیست و فعالان این عرصه جهت شفاف سازی، قرار دهید.

۳) اختیارات قانونی خود را جهت صدور این مجوز با این حجم، مستندا ارائه نمایید.

در صورت عدم پاسخگویی و شفافیت جهت حصول نتیجه، دادخواستی در این خصوص از طرف این رسانه و دیگر رسانه‌های شهر بانه و انجمن‌های حافظ محیط زیست، تقدیم دیوان عدالت اداری
و طی گزارشی جهت پیگیری نیز به وزارت‌‌خانه متبوع شما و سازمان بازرسی کل کشور ارسال خواهد شد و در صورت شفافیت کامل و ارائه مدارک و مستندات قانونی از طرف شما، طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات جهت تنویر اذهان عمومی در این رسانه منتشر خواهد شد.

 

همچنین ببینید

خطاب به ریاست محترم ورزش و جوانان سقز

خطاب به ریاست محترم ورزش و جوانان سقز

خطاب به ریاست محترم ورزش و جوانان سقز گلایه چندباره ورزشکاران و ورزش دوستان مدت‌هاست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *