تکرار تصادف سال ۹۴ در ساعت ده دقیقه امشب/ تکرار مجدد بستگی به تصمیم مسئولان دارد

 تکرار تصادف سال ۹۴ در ساعت ده دقیقه امشب/ تکرار مجدد بستگی به تصمیم مسئولان دارد

 تکرار تصادف سال ۹۴ در ساعت ده دقیقه امشب/ تکرار مجدد بستگی به تصمیم مسئولان دارد

ساعت ده دقیقه بامداد چهارشنبه ۱۲ آبان یک دستگاه اتوبوس که از مبداء کرماشان به مقصد ارومیه عازم بود در مسیر تک بانده سر پایینی گردنه فیلانتاقی به روستای جنیان ۳۸ کیلومتری سقز، از پشت با تریلر کشنده برخورد و متاسفانه در این حادثه ۱۹ نفر زخمی و ۲ نفر جان خود را از دست می‌دهند.
رییس پلیس راهور کوردستان علت این حادثه را خواب آلودگی راننده می‌داند.

در سال ۹۴ اتوبوس بانه از مبداء تهران به سمت بانه در همین محدوده، ساعت ۴ بامداد با یک دستگاه تریلر کشنده که حامل تیر آهن بود از پشت برخورد و متاسفانه ۱۸ نفر زخمی و ۶ نفر جان خود را در این حاثه تلخ از دست دادند.
رئیس پلیس راهور کوردستان علت
این حادثه را خواب آلودگی راننده می‌داند.  تکرار تصادف سال ۹۴ در ساعت ده دقیقه امشب/ تکرار مجدد بستگی به تصمیم مسئولان دارد

 تکرار تصادف سال ۹۴ در ساعت ده دقیقه امشب/ تکرار مجدد بستگی به تصمیم مسئولان دارد
 اما نکته حایز اهمیت اینجاست که چرا باید در یک نقطه یک تصادف با شباهت‌های زیاد، تکرار شود؟
قطعا مسئول مرتبط از وزیر راه گرفته تا کارشناسان راهور و اداره راه با رد کردن گزارشی، راننده خواب آلود را صد در صد مقصر حادثه معرفی کرده و پرونده مختومه و خانواده‌های جان باختگان و حادثه دیدگان هم تا ابد در داغ و عوارض این رخداد دست و پا خواهند زد.

نهاد مسئول اگر جان و سلامت هموطن خود را در اولویت وظایف خود قرار بدهد با توجه به تکرار و شباهت این حوادث، به صورت مبسوط به علل واقعه پرداخته و نکات ذیل را برای رفع خطا از این نقطه حادثه خیز مد نظر قرار خواهد داد.
۱) ساعات وقوع حادثه‌ها در بمداد بوده و علت آن خواب آلودگی و ضعف بینایی و دید کافی راننده از مسافت حداقل صد متری بوده است پس این مسیر تقریبا ۵ کیلو متری به چراغ‌های روشنایی کنار جاده‌ای با نور زیاد نیازمند است.

۲) تریلر‌ها و کامیونت‌های حامل بار جهت ایجاد تناسب بین قدرت ترمز و وزن بالای خودرو به علت شیب زیاد این دامنه، از سرعت‌های مطمئنه بین ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت استفاده می‌کنند اما خودروهای دیگر به علت دسترسی و استفاده از باند آزاد با سرعتی قانونی بین ۹۰ تا ۱۱۰ کیلومتر و گاها با تجاوز از سرعت مجاز عدد سرعت خود را افزایش می‌دهند.
برای هرکدام از خودروهای مذکور یک لاین خطکشی تعریف شده و عملا قدرت ریسک یا پهنای تصمیم هیجانی و عکس العمل برای فرار از خطر، از رانندگان گرفته شده و می‌بایست تعداد باندها افزایش یا باند خودروهای حامل بار تفکیک شود.

حال اگر به ایمنی‌های جاده‌ای، پیشتر از خطاهای انسانی دقت می‌شد و بستری ایمن، حتی برای راننده مقصر که قصور او هم سهویست، ایجاد می‌گردید، در جاده‌های کوردستان شاهد چنین حوادث ناخوشایند و غیر قابل جبرانی می‌شدیم؟!

قطعا اگر مسئول ما به اندازه رقم پولی که از صندوق بیت‌المال بابت حقوق بر حق خود دریافت می‌کند به حفظ جان و سلامت ولی نعمتان خود بیاندیشد، بی گمان آمار چنین حوادثی به حداقل موجود خواهد رسید.

تشابه بین دو تصادف در تصویر کاملا مشخص می‌باشد.

منصور شیخی

همچنین ببینید

با مافیا مشکل دارند! اما خودشان در حال ایجاد مافیا هستند . ‌. !

با مافیا مشکل دارند! اما خودشان در حال ایجاد مافیا هستند . ‌. !

با مافیا مشکل دارند! اما خودشان در حال ایجاد مافیا هستند . ‌. ! ✍ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *