به بهانه‌ی؛ اهمال در قرائت کنتور آب توسط مأموران اداره آب و فاضلاب شهرستان سقز

به بهانه‌ی؛ اهمال در قرائت کنتور آب توسط مأموران اداره آب و فاضلاب شهرستان سقز

به بهانه‌ی؛ اهمال در قرائت کنتور آب توسط مأموران اداره آب و فاضلاب شهرستان سقز

به بهانه‌ی؛ اهمال در قرائت کنتور آب توسط مأموران اداره آب و فاضلاب شهرستان سقز

سوای کم‌ آبی و نبود بارش سالیانه کافی برای تأمین آب شرب و آب تحت کشاورزی که آنهم بی ارتباط با نوع مدیریت منابع آب‌های سطحی و سدها نیست، مدیریت منابع آبی و کنترل آب‌های سطحی سقز با بی‌برنامگی و بی‌نظمی خاصی همراه است، هیچ تمهیدی برای مدیریت و توزیع آب کافی و وافی و سالم نگه‌داشتن آب شرب سقز قابل تصور نیست و همواره اداره آب و فاضلاب شهرستان سقز با عملکردی ضعیف و بیلانی منفی، مدیریت می‌شود. در سایه ضعف مدیریت منابع آبی، فضایی بنام حریم رودخانه و آبدهی پایه( آبی که در سطح رودخانه باید همیشه جریان داشته باشد) و حتی خود رودخانه « چه‌م سقز» به کلی ناپدید شده است. حریم رودخانه را مجتمع‌ها و کارگاهها و خانه باغی‌ها تصرف کرده‌اند و وجود احتمالی حیات مجدد رودخانه سقز را از خیال‌ها خارج کرده‌اند. به بهانه‌ی؛ اهمال در قرائت کنتور آب توسط مأموران اداره آب و فاضلاب شهرستان سقز

از منظر بی توجهی‌ها و بی‌خیالی‌ها نسبت به وضع مدیریت آبی و معضل آلودگی آب شرب، باید اذعان داشت اداره آبفای سقز از لحاظ مدیریتی اداری هم لنگ می‌زند، از آنجا که سوای تخصص و تجربه، فاکتور اصلی در اداره کردن یک نهاد یا شرکت، اصل مدیریت است، اگر نباشد تخصص و تجربه و‌ بطن بوروکراسی آن اداره زیر سؤال می‌رود، و فعالیت و‌‌ عملیات نیروهای انسانی که تحت الامر آن مدیریت‌‌ فعالیت داشته‌اند، به فرصت سوزی و هدر رفتن انرژی‌ها و‌ ایجاد مشکلات و اختلالاتی دگر تبدیل خواهد شد که جبران آن ضمن بر باد دادن سرمایه مالی و انسانی، سالها زمان لازم است تا حداقل به ریل نقطه صفر برگردد. به بهانه‌ی؛ اهمال در قرائت کنتور آب توسط مأموران اداره آب و فاضلاب شهرستان سقز

زمانی می‌توان مفهوم مدیریت را در یک مدیر توانمند تعربف کرد که تمام ساز‌ و‌ کارهای مدیریتی را در حوزه‌ی کاری خود عملیاتی کرده باشد، چنان اشرافیتی بر امور محوله خود داشته باشد که در کوتاهترین زمان، کاستی‌ها و نواقص را شناسایی و مرتفع نماید.
داشتن جلسات توجیهی مبنی بر تکریم ارباب رجوع، آموزش و تذکر دادن نیروها بر انجام صحیح وظایف خود، حداقل تدابیر یک مدیر است.
به عنوان مثال تذکر دادن مأموران خود، بر امر قرائت دقیق کنتور آب، باعث می‌شود که مأموران ویژه قرائت کنتورها، حساسیت و دقت بیشتری بر وظایف خود داشته باشند و از هر گونه اشتباه و یا اهمال و سهل‌انگاری پرهیز کنند.

در همین ارتباط یکی از شهروندان محله « تپه مالان» طی تماس تلفنی با #نیشتمان_مدیا اعلام نمود؛ که مأمور‌ اداره آبفا پس از قرائت کنتور آب و دریافت پیامک مبلغ قبض آب پس از چند روز، شاهد عددی سرسام آور شدم که در طول یک سال هم این مقدار آب با این مبلغ را مصرف نخواهم کرد، البته طبق روال همیشگی در هنگام پرداخت قبض آب متوجه این مبلغ شدم که ۲۰۲۹۴۰۰ ( دو میلیون و بیست و نه هزار چهار صد تومان از حسابم کسر شده است.

بلافاصله موضوع‌ را به مدیریت و امور مشترکین آبفای سقز اطلاع دادم که پس از قرائت مجدد مبلغ شصت هزار تومان، بهای آب مصرفی داشته‌ام؛ سرانجام مشخص گردید که مآمور اداره آب و فاضلاب سهوا و سهلا و به عبارتی ناشی از بی دقتی و سهل انگاری، کنتور آب را قرائت نموده‌ است.

شهروند کارگری که از طریق روز مزد و فصلی‌، اندک مایحتاج خود را تأمین می‌کند، از مسئول مشترکین آب اداره آبفای سقز درخواست استرداد اضافه مبلغ پرداختی را می‌نماید که ضمن عدم تکربم‌ با ایشان، از پس دادن مابقی مبلغ امتناع می‌نمایند و‌ خطاب به شهروند کارگر، اعلام می‌دارد؛ که پس از مکاتبه با رئیس آبفای استان و کشور، در صورت موافقت به استرداد این مبلغ، طی چند ماه آینده، احتمالا مسترد گردد!

شوربختانه سخن بحث برانگیز اینجاست؛
این اهمال و سرسری کاری را مأمور آبفا مرتکب شده است، چرا شهروند کارگر را اذیت می‌کنید و برای پس دادن مابقی حق ایشان، مکاتبات استانی و کشوری را در پبش گرفته‌اید؟!
با اشاره به اینکه اگر یکی از مشترکین آب، یک بار در پرداخت چند هزار تومانی قبض آب تأخیر داشته باشد با چکش اخطار قطع آب، اقدام به قطع آب مشترکین می‌نمایید، حالا مبلغ بالایی ناشی از بی دقتی مأموران شما از یک شهروند کسر شده است، واقعا این مبلغ قابل برگشت نیست؟!

در قبال اهمال و سهل‌انگاری مأمور اداره آبفا، مدیریت و مسئول مشترکین آب این اداره موظف است بدون فوت قوت نسبت به استرداد مبلغ کسر شده شهروند، اقدام عاجل به عمل آورند، چرا که در چنین صورتی که بی‌ دقتی و سهل انگاری محرز است، مسئول مشترکین بایستی شخصا از حساب خودشان مبلغ کسر شده این شهروند را پرداخت نماید.

همچنین ببینید

با مافیا مشکل دارند! اما خودشان در حال ایجاد مافیا هستند . ‌. !

با مافیا مشکل دارند! اما خودشان در حال ایجاد مافیا هستند . ‌. !

با مافیا مشکل دارند! اما خودشان در حال ایجاد مافیا هستند . ‌. ! ✍ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *