تبلیغات زود هنگام انتخابات‌‌؛ تخلف یا تعرض . . !

تبلیغات زود هنگام انتخابات‌‌؛ تخلف یا تعرض . . !

تبلیغات زود هنگام انتخابات‌‌؛ تخلف یا تعرض . . !

تبلیغات زود هنگام انتخابات‌‌؛ تخلف یا تعرض . . !

آنچه بر صفحه‌ی سیاه تاریخ مردم کنونی گذشت، محال است فراموش شود و هیچ توجیهی نمی‌تواند اذهان مردم را متقاعد کند که اشخاصی از جنس مردم به عنوان ناجی و نجات بخش، روزی ظهور می‌کند.

▪️با گذر زمان عبرت‌‌ها و درس‌های تلخ در ذهن و قلب مردم انبار شد.
همین مردم از سخنان و وعده‌های کذب و تحقق نیافته این دروغ‌پردازان، درسی گرفته‌اند که دیگر نمی‌خواهند بیش از این تحقیر و بی‌اعتبار شوند،‌ سخنان این وعید گویان را تکرار بطلان تاریخ و بغراو بیدادها و ستم‌ها می‌دانند، با آنکه می‌دانند در هر صورت شخصی بر این کرسی جلوس خواهد کرد ولی انگیزه‌ای برای حضور ندارند.

▪️کدام نماینده از کدام تبار، اندک حقی را برای این مردم گرفته است؟! کدام آرزوها و آمال این مردم بر چهره و سیمای غم‌آلود دیارشان‌ منقوش شده است که رمقی برای انتخاب پیدا کنند!
قبایل و طوایفی این بزم و ضیافت را همراهی می‌کنند که ذینفع و منافع این زنجیره هستند، همراهی آن‌ها صرفا خیر و مصالح شخصی‌ست نه مصالح عموم مردم…

▪️سوای این موضوع دردناک و اسفناک و پا نهادن به فصلی دیگر از واهی گویی‌ها و هوچی‌گری‌های انتخاباتی، عده‌ای از کاندیداهای انتخاباتی در کمال بی‌احترامی به حرایم سایر کاندیداها و بر انگیختن اذهان عمومی، تبلیغات را زود هنگام شروع کرده‌‌اند. این شکل از تبلیغات و‌ فیلم و رل بازی‌های انتخاباتی برای مردم عادی شده است، بهتر بود حوزه‌ی انتخاباتی خود را تغییر نمی‌دادید چون از همان ابتدا مردم می‌دانستند که هدف اصلیتان، حضور در حوزه‌ی انتخاباتی مردم دیار خوش باور سقز و بانه‌ بود اما این مردم فراموش نخواهند کرد که؛ در سخت ترین برهه‌ی زمانی و اوضاع و احوال دردمند شان، گوش و زبان نمایندگان و مدعیان احقاق مردم، کر و لال شده بود!

▪️و حال . . .
بر اساس ماده ۵۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی همچنین بند ۷ ماده ۶۵ قانون، از زمان ثبت‌نام در انتخابات تا زمان تأیید صلاحیت‌ها، کاندیداها به هیچ وجه نباید تحت نام کاندیدای انتخابات وارد عرصه تبلیغات شوند‌ و همچنین هرگز نباید از خود به عنوان کاندیدای انتخابات در این مسیر نام ببرند.
از سوی دیگر، هرگونه تبلیغ برخلاف مفاد قانونی ذکر شده از جمله خارج از مهلت مقرر قانونی از نظر قانونگذار جرم تلقی شده و قوه قضائیه می‌تواند در شعب مخصوصی که برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی تعیین می‌کند، به صورت خارج از نوبت به این موارد رسیدگی و متخلف را به مجازات درجه ۶ (حبس از شش‌ماه تا دو سال یا جزای نقدی از ۲۰ تا ۸۰ میلیون ریال یا محرومیت از حقوق اجتماعی تا پنج سال یا انتشار حکم در رسانه‌ها) محکوم کند.

▪️بر اساس بخش اخیر ماده ۵۶ قانون فوق‌الذکر، «فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های نمایندگی هشت روز قبل از روز اخذ رأی (مرحله‏ اول و دوم) آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی ادامه خواهد داشت.»

همچنین ببینید

با مافیا مشکل دارند! اما خودشان در حال ایجاد مافیا هستند . ‌. !

با مافیا مشکل دارند! اما خودشان در حال ایجاد مافیا هستند . ‌. !

با مافیا مشکل دارند! اما خودشان در حال ایجاد مافیا هستند . ‌. ! ✍ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *