تخلف ۷۰ میلیون یورویی #شرکت_کاله از محل ارز ۴۲۰۰

تخلف ۷۰ میلیون یورویی #شرکت_کاله از محل ارز ۴۲۰۰

تخلف ۷۰ میلیون یورویی #شرکت_کاله از محل ارز ۴۲۰۰

تخلف ۷۰ میلیون یورویی #شرکت_کاله از محل ارز ۴۲۰۰

شرکت کاله در سال ۹۶ پیشنهاد ایجاد “پالایشگاه شیر کاله” با هدف خودکفایی در واردات گوشت و کره و توسعه ظرفیت های صادراتی لبنیات و لاکتوز را می دهد.

این طرح در جلسه ۹۶/۱۰/۱۷ ستاد اقتصادی دولت مطرح می‌شود.

در ابتدا کارشناسان بانک کشاورزی به دلیل عدم اصالت پروفرمای ارائه شده توسط کاله و عدم توجیه فنی و اقتصادی و مالی طرح با آن مخالفت می‌کنند.

سازمان بازرسی هم در تاریخ ۹۹/۲/۲۱ خطاب به رحمانی وزیر اسبق صمت و در تاریخ ۹۹/۳/۲۷ خطاب به خاوازی وزیر سابق جهادکشاورزی ایرادت و اشکالات فنی و عدم اصالت پروفرمای شرکت کاله را متذکر می‌شود.

دولت روحانی اما با پرداخت ۴۲۰ میلیون یورو به شرکت کاله موافقت می‌کند که نهایتا ۷۰ میلیون یورو ارز ترجیحی به حساب شرکت MEH در دبی پرداخت می شود.

اقدام غیرقانونی دولت روحانی! تخلف ۷۰ میلیون یورویی #شرکت_کاله از محل ارز ۴۲۰۰

نکته مهم اینکه اقدام دولت غیرقانونی بوده. زیرا ارز ترجیحی صرفا برای واردات کالاهای اساسی بوده و پرداخت ارز ترجیحی به قیمت ۴۲۰۰ تومانی برای مصارفی غیرواردات کالاهای اساسی بر خلاف مصوبات و مقررات قانونی است.

پس از دریافت ۷۰ میلیون یورو توسط کاله؛ آقای سلیمانی مدیرعامل کاله ادعا کرد که این پول به دلیل اهمال صرافی بانک صنعت و معدن در حساب شرکت MEH و طرح اتهام پولشویی در کشور امارات توسط سازمان قضایی آن کشور توقیف و مصادره شده است.

سلیمانی همچنین صرافی بانک صنعت و معدن را متهم کرده برای انتقال این ارز ۲۳% کارمزد دریافت کرده. این درحالی است که کارمزد صرافی ۳ تا ۵ درصد می باشد.

در حالیکه تاکنون این خط هنوز راه نیفتاده و سرنوشت ۷۰ میلیون یورو نامشخص است سلیمانی مجددا در روز ملی صادرات در حضور آقای رییسی تقاضا می‌كند كه مانده ٣٥٠ميليون يورو را با نرخ ٤٢٠٠ تومانی دريافت كند، در حالی که او هنوز به رفع تعهد ارزی عمل نکرده است.

ارزی که تاکنون برای سلیمانی ۳۰۰ میلیارد هزینه داشت و بیش از ۲۲۰۰ میلیارد تومان به قیمت امروز برای مردم ایران فاکتور شد./ یاشارسلطانی

همچنین ببینید

خطاب به ریاست محترم ورزش و جوانان سقز

خطاب به ریاست محترم ورزش و جوانان سقز

خطاب به ریاست محترم ورزش و جوانان سقز گلایه چندباره ورزشکاران و ورزش دوستان مدت‌هاست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *