دانه درشت ها در حال تاراج شهر هستند!؟

دانه درشت ها در حال تاراج شهر هستند!؟

آقای رحیمی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🟡 دانه درشت ها در حال تاراج شهر هستند.

جناب رحیمی، نماینده محترم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
طبق “اصل ۸۴” از وظایف نمایندگان مجلس، شما حق ورود و دخالت در تمامی امور کشور را دارید.

به لطف کرسی های صدمن یک غازی که در دولت کنونی در اختیار تعدادی از مسئولین قرار گرفت و متاسفانه نظارتی از سمت نمایندگان و مسئول و مافوقی سلیم بر اعمال و کنش های ایشان وجود نداشت، طی چند سال اخیر تا این لحظه شبکه ای از مسئولین مفسد در شهرهای کوردستان خاصه در حوزه انتخابی شما شکل گرفته است که نیاز به رونمایی مصداقی نیست و هر چند روز یک بار خبر دستگیری و کشیده شدن اعضای این شبکه جلوی میز قضا و تعیین قرارهای میلیاردی که در تودیع آن کَکشان هم نمی گزد، افکار عمومی را مات و تمام معادلات شطرنج باورهای مردمی به سیستم مدیریتی شهر را کیش کرده است.

🌑 مصادیق محرز

🔸️اتاق اصناف
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
کشف اوراق و اسناد هزینه های هنگفت بی هدف و کاملا شخصی به پشتوانه اسنادی جعلی در اتاق اصناف سقز و ادعاهای دروغین و بی اساس اعضای این اتاق بر نگهبانی از صندوق بیت المال که اکنون مالی از آن باقی نمانده تا بیت به آن خشنود باشد و مهمتر اینکه روز به روز حجم این پرونده قطورتر و تعداد متهمان آن رو به افزایش است.

🔸️شهرداری و شورای شهر
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ماجرای شهرداری و شورای شهر سقز و بانه که به کتاب هزار و یک شبِ این دو شهر تبدیل شده و موج دستگیری ها و نمایان شدن تخلفات چندین ساله در این دو نهاد خواب از سر مردمان شهر پرانده و رسانه و فعالین اجتماعی صبح را با دعای “خدا امروز را به خیر بگذراند” شروع می کنند.
آشفتگی در اوضاع شورا و تصمیم گیریها و تایید مصوبات و نظارت بر امور شهرداری، نهاد شهرداری را سردرگم کرده و این نهاد را به رقصی بر ساز ناکوک خود به رقصیدن در باتلاقی وا داشته است که روز به روز در آن بیشتر فرو میرود و طنابی هم از طرف مصوّبین و مسببین، به سمتشان پرت نمی شود.

می گویند تفاوت تخلف با جرم در این است که تخلف برای پر کردن ظرف خالی خدمات عمومی انجام می شود اما جرم برای تلنبار کردن کیسه شخصی، هر چند با این وصف نمی توان مهر صحه را بر تخلف زد اما نهادی چون شهرداری که ارجحترین ارگان خدمات رسان است وظیفه خدمات شهری به صورت ۲۴ساعتی را بر عهده دارد و باید صندوقی لبریز از پول را در اختیار داشته باشد اما چرا در بحرانی رو به ورشکستگی قرار گرفته و برای جبران هزینه ها، نه اجرای طرح های عمرانی باید دست به تخلفاتی از نوع اضافه تراکم و ماده واحده و غیره بزند تا حداقل کاری که می تواند انجام دهد حقوق کارگران واحد تنظیف و کارکنان و کارمندانش را جبران نماید.

شورایی که در (اصل یازدهم )وظایف محوله برای اعضای آن به صراحت تعریف شده است که در ایجاد طرح های هادی و درآمدزا برای شهرداری باید اهتمام و تعهد وجدانی و قلبی داشته باشند چون نداشتن پول برای نهاد شهرداری یعنی خوابیدن و فوت خدمات شهری در عرض چند روز و این یعنی بحران که جبران آن سخت تر از ارائه راهکار است.
در چنین اوضاعی بیشتر از تعیین شهردار به عنوان شوالیه که تمام کننده بحران باشد، تعریف و تهیه پول برای انجام خدمات در زمستان سخت پیشروست اما ظاهرا دوباره مُتوَهمان خود کاریزماپندار دست به جنب و جوش زده و مدام در حال معرفی مهره های همپیمان و همفاز به شورا و استانداری برای تصدی پست شهرداری هستند غافل از اینکه درد از جایی ست که خود آقای کاریزما نما برای شهر پدید آورده است و با صد بار عوض و بدل شهردار دردی از شهرداری درمان نخواهد شد.

🔸️نزول و ربا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مشکلات به این دو نهاد ختم نمی شود و ظاهرا ریشه درخت نزول و ربا هم در شهر سقز در حال کشیدن شیره حیثیت این شهر است و همین روزهاست که درپوش این فساد پنهان برداشته شود و بوی تعفنش کل شهر را بردارد.

🔸️تبدیل و منتاژ و . . .
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مسئله تبدیل کاری و بازی روپوش سفید هم که به صورت مبسوط در نویسه های بعدی عرض خواهد شد که سه مسئله مصداقی پاراگراف های قبل را به زیر رادیکالهای خود خواهند کشاند.

🔸️اما موضوع اصلی بحث دانه درشت هاست که زیر اعمال عوام فریبانه و عنوان های مدیریتی و پرستیژ و کت و شلوار و تزریق اخبار فریبنده در رسانه به سایه های این شبکه بزرگ و مفسد تبدیل شده و خود را از معادله اخلال گران در نظم اقتصادی دور نگه داشته اند که جرم آن ها هم خیانت به مرم مستضعف این دیار است و قانون نام آن ها را صراحتا مفسدین فی الارض می خواند.


🔸️اما در چنین شرایطی که بسیاری از مردمان حوزه انتخابی شما با مشکلات عدیده معیشتی روبرو بوده و گرسنگی از کرونا به درد گرسنگی نان سفره هایشان اضافه شده چرا باید کلید قفل صندوق بیت المال در اختیار تعدادی خائن به اموال عمومی و کلید به اختیار باشد.

🔸️کم نداریم مردانی را که برای سر سوزنی از موجودی پول این صندوقها در جاده های مرگ در راه قاچاق کالا جانشان را فدای سفره نان کردند. کم نداریم زنان تن فروشی را که اگر سر سوزنی از پول های به تاراج برده شده را داشتند تن را به نان نمی فروختند. کم نداریم دزدانی را که اگر قبل از بالا رفتن از دیوار خانه ها، سر سوزنی از وامهای هزار میلیاردی برای اتاق اصناف را داشتند از دیوار خانه ها پایین می آمدند و امروز در پشت میله های زندان نبودند.

🔸️اگر این سر سوزنها از پول های به تاراج و غارت رفته هزینه آمبولانس های مخصوص کرونا میشد امروز آموبلانس های بیماران غیره کرونایی از بیماران مشکوک به کرونا جدا بود و این عامل بزرگ از انتشار ویروس کرونا در خفای برنامه های شبکه بهداشت شهرستان پنهان نمی شد.

با این سر سوزنها می شد خودروهای خوابیده واحد تنظیف شهرداری را که به
خاطر نبود هزینه تعمیر مدتهاست بلا استفاده هستند و کار کارگران خدوم شهرداری را صد چندان کرده اند به کوچه ها و خیابانهای شهر باز گرداند.

🔸️با این پول ها که امروز به خانه های باغی و ویلاهای هزاران متری و سرمایه گذاری در نقاط مختلف کشور تبدیل شده و در مالکیت دست های کثیف قرار دارند میشد هزاران فرصت شغلی سالم ایجاد کرد، هزاران جاده خاکی روستایی را آسفالت کرد، صدها واحد مسکن کم هزینه را برای بی خانمانها و مستاجران احداث کرد، هزاران گوشی و تبلت برای کودکان محصل مجازی خرید و در نهایت هزاران شرف فرخته شده برای نان را بازخرید کرد.

🔸️آقای رحیمی

جسارت فریاد زدن نیست. گاهی صدای آرامی ست که در نیمه های شب وقتی کودکان فردا در خواب آرام فرو رفته اند، در گوشمان نجوا می کند که از فردا حق مردمانم را خواهم گرفت.

✍️منصور شیخی

منصور شیخی

همچنین ببینید

پارک لاله سقز در معرض نابودی . . !

پارک لاله سقز در معرض نابودی . . !

پارک لاله سقز در معرض نابودی . . ! یکی از شهروندان شیفته‌ی طبیعت و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *