روند نگران کننده‌ی آمار خودکشی در غرب ایران

روند نگران کننده‌ی آمار خودکشی در غرب ایران

روند نگران کننده‌ی آمار خودکشی در غرب ایران

روند نگران کننده‌ی آمار خودکشی در غرب ایران

✍️ . . .‌ریزان باپیریان

▪️جامعه هشدار نگران کننده‌ای به آمار بالا رفتن خودکشی در جهان و درصدی از این آمار در ایران را داد و چون در حوزه‌ی خودکشی هیچ آمار ثبتی و دقیقی وجود ندارد، تنها می‌توان گفت؛ که در ایران نیز آمار پایان دادن به زندگی در بعضی افراد نگران کننده است
.
▪️نظر روانشناسان بر این است که قطعا خودکشی قابل پیشگیریست و این پیشگیری باید همگانی باشد. اگر انسان میزان صبر و تحمل خود را کمی بالا ببرد، اگر انسان اندکی بیشتر خود را دوست بدارد،  اگر انسان با هدف پیش برود،  اگر انسان به درک پذیرفتن بعضی از شکست ها برسد، اگر امیدوار به رفرم و تغییر وضعیت نامطلوب کنونی باشد و اگر خود و امثال خود را بانی تغییر و تحول بداند و هزاران اگر دیگر که با رسیدن به آن می‌شود زندگی را دوست داشت. 

هزاران سال گذشت تا انسان بفهمد ساخته‌ی دست خود را نپرستند..!روند نگران کننده‌ی آمار خودکشی در غرب ایران
چند هزار سال باید بگذرد تا بفهمد ساخته‌ی ذهن خود را نپرستد..!روند نگران کننده‌ی آمار خودکشی در غرب ایران

▪️آنچه بر تو  می‌گذرد، بازتاب آن چیزی است که در ذهنیت تو می‌گذرد. کسی که سلول انفرادی را ساخت می دانست که سخت ترین کار انسان تحمل خویشتن است.
برای عمل کردن بدن انسان باید او را بیهوش کرد، اما برای عمل کردن روح انسان، باید او را بیدار کرد.

▪️آمار تقریبی خودکشی بیانگر این است که اقدام به خودکشی در خانم ها بیشتر از مردان است. اما چون معمولا خانم‌ها راه‌های ساده‌تری را انتخاب می‌کنند و فرصت کمک رسانی به آنان بیشتر است در نتیجه خودکشی‌های  ناموفقی دارند.  دلایل خودکشی هم به همین صورت در مردان و زنان متفاوت است.  
در زنان با توجه به روال زنانگی که دارند بیشتر در معرض افسردگی قرار می‌گیرند و متأسفانه به علت دیدگاه منفی جامعه به مراجعه کنندگان روانشناسی و مشاوره، شانس امید به زندگی در این افراد گرفته می‌شود.

▪️اما اکثرا مردان دلایل محکمتری دارند چون آن‌ها متحمل انواع فشارهای مختلف با توجه به وضعیت کنونی ایران از جمله فشار اقتصادی،  فقر و بیکاری که نتیجه‌ی ناکارآمدی دولت و اقتصاددانان مملکت می‌باشد، هستند. و این فشارها موجب اختلالات روحی و جسمی و در نتیجه خودکشی می‌شود.

▪️خودکشی مختص به دین و نژاد و ذات و جغرافیا نیست، بلکه عواملی چون شرایط خانوادگی و تفکر خود شخص نیز در آن دخیل هستند اما شرایط بد اقتصادی بیشترین نقش را در خودکشی مردان دارد، پس راهکار پیشگیری از خودکشی را هم باید خود این دولتمردان ارائه دهند.

همچنین ببینید

خطاب به ریاست محترم ورزش و جوانان سقز

خطاب به ریاست محترم ورزش و جوانان سقز

خطاب به ریاست محترم ورزش و جوانان سقز گلایه چندباره ورزشکاران و ورزش دوستان مدت‌هاست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *