سرعت لاکپشتی و قیمت خرگوشی اینترنت ایران

سرعت لاکپشتی و قیمت خرگوشی اینترنت ایران

✍ . . . ریزان باپیریان

در اوایل سال هزار و سیصد و هفتاد و دو بود که بلاخره قطار پیشرفت اینترنت از کشور‌های آسیایی و در حال توسعه و فقر گذشت و به ایران هم رسید.

سه سال بعد، قابلیت اینترنت برای تلفن همراه هم ارائه شد. تا جایی که استفاده از کامپیوتر و لپ تاپ به گونه‌ای کم‌ رنگ شد که فقط در کارهای تخصصی و ادارات دیده می‌شود. در این میان به انترنت، سرعت دانلود افزوده شد. یعنی طبق آمار سال گذشته ایالات‌متحده با متوسط سرعت۱۲۰ /۳۵ بر ثانیه پر سرعت‌ترین اینترنت جهان را در اختیار داشت و همچنین ایران در همان سال با سرعت اینترنت ۳/۵ مگابایت در میان ۱۳۹ کشور رتبه‌ی هفتادم را صاحب بود؛ و این آمار بیانگر رشد کند انترنت ایران نسبت به انترنت جهانی است.

در اکثر کشورها اینترنت، روش‌های اشتغال زایی زیادی در فضای مجازی برای مردم شناسایی و معرفی کرده است؛ و در ایران حدود یازده ميليون نفر شغل وابسته به اینترنت دارند.  می‌شود گفت؛ به نیاز اساسی ملت تبدیل شده است.  در این شرایط تورم اقتصادی، گرانی اینترنت می‌تواند معضلی کلی بر جامعه‌ی بی ثبات اقتصاد ایران باشد.

افزایش ۳۰ درصدی قیمت اینترنت در کشوری که بیشتر اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها در آن فیلتر شده و سرعت مناسبی ندارد خیلی زیاد به نظر می‌رسد و چون بیشتر اپراتور‌های ارتباطی دولتی هستند امید است که با افزايش حداقلی قیمت انترنت بار بر دوش مردم را سنگین‌تر ننمایند..!

همچنین ببینید

نظم و نظام در نظام مهندسی سقز لنگ می‌زند . . .

نظم و نظام در نظام مهندسی سقز لنگ می‌زند . . .

نظم و نظام در نظام مهندسی سقز لنگ می‌زند . . . بهنام نیک سرشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *