شفافیت آراء در مجلس و بهزاد رحیمی
شفافیت آراء در مجلس و بهزاد رحیمی

شفافیت آراء در مجلس و بهزاد رحیمی

شفافیت آراء در مجلس و بهزاد رحیمی …

📝میدیا حسینی

▪️شفافیت به معنای افشای عمومی اطلاعات و فعالیت‌های اداری و سیاسی است، برایندی که می‌تواند بهبود قابل توجهی در فرآیند تصمیم‌گیری، مبارزه با فساد، ارتقای شفافیت و حکمرانی خوب داشته باشد. شفافیت در مجلس ایران یکی از موضوعات مهم در حوزه سیاست و حکمرانی بخش‌های مختلف کشور است. در مجلسی که نمایندگان رأی‌هایشان در عرض چند ساعت عوض می‌شود یا حتی در فضای مجازی و جلسات مردمی مخالف یک طرح هستند اما در زمان رای گیری جزو موافقان هستند و به اصطلاح امروزی‌ها وسط بازی می‌کنند باید سامانه‌ای برای شفافیت گفته‌ها و عملکردشان وجود داشته باشد.

▪️شفافیت آرا و اطلاع‌رسانی درباره رأی‌های اعضای مجلس باعث می‌شود تا مردم بتوانند بدانند نمایندگان در مجلس درباره قوانین، مسائل و موارد مختلف چگونه رأی می‌دهند. در مجلس ایران نیز به عنوان یکی از نهادهای قانون‌گذار کشور، شفافیت در تصمیم‌گیری‌ها و فعالیت‌های آن بسیار مهم است. در این راستا، قانون شفافیت و عدم تعارض منافع در دستور کار مجلس ایران قرار دارد ولی هنوز می‌توان بهبودهایی در این حوزه ایجاد کرد.

▪️مجلس شورای اسلامی در ایران تا مدتی پیش شفافیت آراء را به صورت عمومی اجرا نمی‌کرد. به عبارت دیگر، نتایج دقیق رأی‌گیری‌ها و عملکرد اعضا در قبال پروژه‌ها و قوانین مورد بحث و بررسی در مجلس، به طور رسمی و عمومی به دسترسی عموم قرار نمی‌گیرفت تا مدتی پیش که سامانه شفافیت راه اندازی شد.

شفافیت آراء در مجلس و بهزاد رحیمی

▪️مدتی است سامانه شفافیت آرا مجلس راه اندازی شده است که نمایندگان مجلس می‌توانند نسبت به شفافیت آرا خود در این سامانه اقدام کنند، اما چیزی که مایه شرمساری است نماینده سقز و بانه، بهزاد رحیمی به این سامانه نپیوسته و هیچ آماری از شفافیت آرا ایشان در مجلس موجود نمی‌باشد. از ۲۸۶ نماینده فعلی مجلس، ۲۱۷ نفر در این سامانه حضور دارند و ۶۹ نماینده دیگر همچنان غیر شفاف‌اند که بهزاد رحیمی یکی از آنهاست. از نمایندگان استان کوردستان تنها بهزاد رحیمی و فرشادان (نماینده سنندج) عضو این سامانه نیستند.

▪️جناب بهزاد رحیمی، حرفتان و عملکردتان برابر است؟ نشان دهید، نترسید… اگرچه جناب بهزاد رحیمی از تریبون‌های فیلتر شده تلگرام و اینستاگرامی شخصی خود و یک سری کانال خبری در حال ریپورتاژ برای فیلم های تصویری مدعی خدمت و دفاع از حقوق همشریان سقزی و بانه‌ای است، باید دید عملکردشان نسبت به آرا در مجلس واقعا چگونه بوده است؟ واقعا طی این مدت علی‌الخصوص یکسال گذشته عملکرد و رای‌هایتان چگونه بوده؟ جناب رحیمی تنها ما به حرف‌هایی که کنار افراد ساده در روستاگردی‌هایتان تا جلسات رسمی اداری کیک شکلاتی و آبمیوه خوری‌ها که ادعای خدمت و پیگیری مطالبات مردم و استیضاح وزرا را دارید، باور نمی کنیم، امیدواریم شفاف عمل کنید و به سامانه شفافیت بپیوندید.

بهزاد رحیمی, خبر, میدیا حسینی, مجلس شورای اسلامی, بانه, سقز
 

بهزاد رحیمی, خبر, میدیا حسینی, مجلس شورای اسلامی, بانه, سقز

بهزاد رحیمی, خبر, میدیا حسینی, مجلس شورای اسلامی, بانه, سقز بهزاد رحیمی, خبر, میدیا حسینی, مجلس شورای اسلامی, بانه, سقز بهزاد رحیمی, خبر, میدیا حسینی, مجلس شورای اسلامی, بانه, سقز

میدیا حسینی

همچنین ببینید

خطاب به ریاست محترم ورزش و جوانان سقز

خطاب به ریاست محترم ورزش و جوانان سقز

خطاب به ریاست محترم ورزش و جوانان سقز گلایه چندباره ورزشکاران و ورزش دوستان مدت‌هاست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *