شورای ششم در گام اول

شورای ششم در گام اول

●در واقع انتخابِ شهرداری توانمند و شایسته از سوی شورای شهر (کە شاید اولین و مهمترین رسالت شورای شهر باشد) و در ادامه تعیین مدیران لایق و با انگیزه برای معاونت‌ها و سازمانهای مرتبط از سوی شهردار منتخب و همچنین رضایتمندی شهروندان از تصمیمات مدیران، می تواند زندگی و معیشت مردم را تحت تاثیر قرار دهد.

●اکنون منتخبان شورای ششم با انتخاب شهردار جدید شهر، در معرض اولین آزمون نزد افکار عمومی شهروندان سقزی قرار دارند. یقینا اگر گزینه‌ای را انتخاب کنند که با نیازهای شهر و شهرداری منطبق نباشد، اعتماد عمومی نسبت به این شورا نیز سلب خواهد شد.
بنابراین با عنایت به اینکه انتخاب شهردار سقز به عنوان فردی که قرار است، سکان مدیریت شهری را به واسطه منتخبین مردم، طی چهار سال در اختیار بگیرد، ذکر موارد زیر ضروری به نظرمی رسید؛

●بەمنظور رسیدن به تصمیمات منطقی، شورای شهر باید با ایجاد «اتاق گفتمان»‌ و فضای باز گفتگو، فرصت آزادیِ بیان برای متخصصانِ مدیریت شهری و رسانه‌‌ها در نقد مصوبات شورا و تصمیماتِ مدیریت شهری را ایجاد کند.

●چنانچه این فضای باز گفتمان ایجاد شود لازم است همه دلسوزان و صاحب‌نظران با معرفی شاخص‌ها و بیانِ انتظاراتی که وجود دارد، شورای شهر را در انجام این مهم یاری رسانند. چرا که غفلت در این انتخاب، زیان غیر قابل جبرانی را بر پیکره شهر وارد خواهد کرد.

●با توجه به نابسامانی‌های موجود شهری و برای گریز از وضعیت نامطلوب حال حاضر، تغییر شهردار، ضروری به نظرمی رسد و برای انتخاب شهردار جدید، باید از ورود شهردار وارداتی (فردی کاملا ناآشنا و بدون اشراف بر مشکلات شهری )به شهرداری سقز جلوگیری شود تا با تسلط کامل به مسائل شهری از اتلاف زمان و سرمایه کاسته شود.

●اعضای شورای شهر باید بدانند انتخاب شهردار باید از میان افراد با سابقه، متخصص ( تحصیلات مرتبط)، متعهد و دارای شناخت کافی از مدیریت شهری، مورد پذیرش بدنه شهر، که اطلاع درستی از نیازها، نظرات مردم و کارکنان شهرداری داشته باشد، انجام شود.

○ضمن توجه به موارد ذکر شده لازم است شورای شهر سقز شاخص های زیر را در انتخاب شهردار جدید ملاک قرار دهند؛

پاکدستی و حساس بودن به حفظ حقوق بیت‌المال و قائل به شفافیت در عملکرد و تعامل سازنده با شورای شهر

داشتن شهامت، جسارت مدیریتی و تفکر اقتصادی به معنی تسلط بر مسائل اقتصاد شهری به منظور تأمین منابع مالی شهر

ساده زیست و برخوردار از روحیه مبارزه با فساد و فاقد تعارض منافع، مراقبت نسبت به اطرافیان و منتسبین و عدالت محور

مشارکت جو، مردم مدار و نقدپذیر، قابلیت رهبری و توانایی تشکیل تیم قوی و شبکه کاری منسجم و توان بکارگیری بدنه شهرداری و مدیران جوان

شهردار جدید نباید وابستگی به جناح‌های سیاسی داشته باشد اما باید توانایی اجماع­‌سازی یعنی قدرت مذاکره و تعامل با سایر نهادها وتوانایی کارکردن با سلایق متنوع سیاسی را داشته باشد.

تلاش در راه مبارزه با فقر و تنظیم سیاست‌های شهری برای کاهش فاصله طبقاتی موجود بین حاشیه های شهر با مرکز شهر و آسیب‌های اجتماعی ناشی ازاین فاصله طبقاتی

آشنایی کلی با قوانین، ساختارها، فرآیندهای مدیریت شهری و مسلط بر مسائل شهر سقز

دارای رویکرد تحول‌گرا و جوان گرا و دارا بودن نگاه فرهنگی- اجتماعی علاوه بر دید عمرانی
هماهنگی و همسویی با مصوبات شورای شهر.

همچنین ببینید

خطاب به ریاست محترم ورزش و جوانان سقز

خطاب به ریاست محترم ورزش و جوانان سقز

خطاب به ریاست محترم ورزش و جوانان سقز گلایه چندباره ورزشکاران و ورزش دوستان مدت‌هاست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *