صدا و سیما ! چرا فرافکنی می‌کنی!

صدا و سیما ! چرا فرافکنی می‌کنی!

صدا و سیما !چرا فرافکنی می‌کنی!

صدا و سیما ! چرا فرافکنی می‌کنی!

🖌. . . یادداشت سردبیر

صدا و سیما در پخش اخبار روز ۵ آذرِ خود در خصوص تجمعات و اعتراضات مردم اصفهان می‌گوید؛ تعدادی از تجمع کنندگان بر علیه صدا و سیما شعار سر داده‌اند و با پلیس درگیر شده‌اند.

یک سوال ساده ! صدا و سیما ! چرا فرافکنی می‌کنی 
رسالت صدا و سیما با دریافت بودجه‌های کلان سالانه برای تولید و پخش چیست؟

چرا به میان همین جمعیت مردمی که از اعتراض و شعارهایشان ویدیو پخش می‌کنید، نرفتید و بپرسید چرا بر علیه این سازمان شعار سر می‌دهید؟
یا بپرسید درد واقعی شما چیست و دردشان را صادقانه و بدون سانسور به چشم و گوش مسئولین برسانید؟
صد البته ناحق نمی‌گویند، آن‌ها می‌گویند؛ شما رسانه مردم نیستید و در روزهایی که نان به شکم خیلی‌ها نمی‌رسد میلیاردها تومان پول بیت‌المال را خرج اخبار و برنامه‌هایی می‌کنید که درصدی از آن انتخاب آن‌ها نبوده و نیست.

آیا اصل بی طرفی در خط مشی آن سازمان را در تمامی زوایای اختیارات و درون محتوای تولید خود گنجانده‌اید؟! صدا و سیما ! چرا فرافکنی می‌کنی

شما انتخاب می‌کنید که از صفحه جادویی چه چیزی را به خورد مردم توده بدهید و هیچگاه این فرصت را در اختیار صاحبان اصلی صدا و سیما که همین ولی نعمت‌های شما هستند قرار ندادید که نیازهایشان، کمبودهایشان، نابرابری‌هایشان، طبقه‌بندی شدن‌هایشان به دست سرمایه و سرمایه‌داریِ سوار بر قدرتِ رانتیِ حاکم بر اقتصاد را به زبان بیاورند و توزیع‌های نابرابر و ناعادلانه فرصت‌ها را بگویند.
ظاهرا با شفافیت میانه‌ای ندارید، اهل چالش درست کردن برای فرصت طلبان لابی نشین نیستید که پایشان را با قدرتی که در اختیار دارید قلم کنید.

چند بار تا امروز فسادهای قدرت و قدرتمندان را که هر روز تعدادی از آن‌ها توسط خبرنگاران جسورِ رسانه‌های کوچک رو می‌شود، برای مخاطب، شسته و رفته به تصویر کشیده‌اید؟! مطمئن هستید با این قضیه سیب زمینی وار برخورد نکرده‌اید؟!
به عنوان رسانه اول ایران، کدام برنامه شما باعث اصلاح ناموازنات یک سازمان شده است؟!

‌ چند بار از قانون انتشار آزاد اطلاعات در امور سازمان‌ها و نهادها استفاده کردید تا مردم حقوق قانونی تعریف شده خود در قوانین اساسی را بشناسند تا کلاه مدیرانِ آب زیر کاه سرشان نرود؟!
قوانین رسانه شفاف است اما شما آن را بازنویسی کرده‌اید و رسالتنامه رسانه را با قلمی بازنویسی کرده‌اید که دواتش مال مردم و خطوطش بر وفق مراد آن‌ها نیست.

شعار‌ها غده‌های ترکیده‌ ایست که در روزهای اول تورم اگر با سکوت شما رویش سرپوش گذاشته نمی‌شد و برایش قرص مسکن تجویز نمی‌کردید و می‌گذاشتید عفونت های آن تخلیه شود، امروز با صدای آرام و گفتگو‌های مدنی و با کمترین تنش و هزینه قابل حل بود.

دهه‌هاست که دانشمندان حوزه آب در جهان با وحشت خبر از کم آبی و ضرورت مدیریت آن داده‌اند اما صدا و سیما نتوانست این ضرورت را در دولتمردان ایجاد کند و روئسای جمهور ادوار هم آنقدر سرگرم احقاق حقوق هسته‌ای ایرانیان در جهان بودند که مدیریت حقابه ایرانیان و رسیدگی به آن را فراموش کردند و امروز باید شاهد خشک شدن دریاچه‌ها و رودها و رودخانه‌ها باشیم و برای جبران این خسارت‌ بزرگ هم دیگر آبی برای مدیریت و جاری کردن آن در رودها باقی نمانده است.

منصور شیخی

منصور شیخی

همچنین ببینید

با مافیا مشکل دارند! اما خودشان در حال ایجاد مافیا هستند . ‌. !

با مافیا مشکل دارند! اما خودشان در حال ایجاد مافیا هستند . ‌. !

با مافیا مشکل دارند! اما خودشان در حال ایجاد مافیا هستند . ‌. ! ✍ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *