هیچ تبلیغاتی مردم را توجیه نخواهد کرد . . !
هیچ تبلیغاتی مردم را توجیه نخواهد کرد . . !

هیچ تبلیغاتی مردم را توجیه نخواهد کرد . . !

<span style=”font-size: 14pt; font-family: arial, helvetica, sans-serif;”>هیچ تبلیغاتی مردم را توجیه نخواهد کرد . . !

از موضع دولت نسبت به منتقدان و نه به تکرار تا عدم مشارکت در انتخابات

میدیا حسینی

دولت مردان که در رأس هستید و برای انتخابات تبلیغات می‌کنید و مردم به عنوان شهروند و صاحب این آب و خاک که شرکت در انتخابات را حق و وظیفه آن‌ها می‌دانید در قبال این انتظارات باید حرف مردم را نیز بشنوید و برای مطالبات آن‌ها اهتمام بورزید، با کمال تأسف باید گفت در هیچ صحنه‌ای حرف و حق مردم را اولویت نمی‌دانید، همین مردمی را که تنها سرمایه انتخابات می‌دانید، حضورشان را صرفا برای انتخابات سبز می‌دانید، درست بعد از انتخابات شرایط اقتصادی و معیشت مردم قرمز می‌شود! در همین دو شهرستان، هستند جوانانی که به خاطر نقد مسئولین بازخواست و حتی بازداشت می‌شوند! جوانانی که صدای اعتراض‌شان به تهدید و تبعید منجر شده است! چرا نقدها و صحبت‌هایشان هیچ گوش شنوایی ندارد؟!

سقز و بانه سال‌هاست چوب بی مدیریتی و بی‌کفایتی نمایندگان دولت و مجلس را میخورد، این روزها که شاهد وقایع تلخ و ناخوشایند در حوزه‌ی انتخابیه‌ی سقز و بانه هستیم از یک طرف جوانان را در مرزها خیلی راحت با گلوله می‌کشند از طرفی همین جوانان را برای انتخابات دعوت می‌کنند! مردم بیش از پیش ناامید از اقدامات دولت هستند و به همین میزان بیشتر از انتخابات و هر آنچه مربوط به دولت باشد فاصله گرفته‌اند!

هیچکس نای حضور در انتخابات را ندارد، اما دقیقا چهار سال قبل زمانی که نماینده‌ی پیشین دو دوره نماینده سقز و بانه بود، آنقدر مردم از عملکرد وی ناراضی بودند، صرفا به خاطر آنکه نماینده‌ای از سقز روی کرسی مجلس ننشیند، آمدن به پای صندوق رأی را به رأی ندادن ترجیح دادند و نماینده‌ی فعلی را انتخاب کردند آنهم هدف فقط #نه_به_تکرار بود، نه به تکراری که وضعیت وخیم و دردناک این دو شهر را به دنبال داشت و مردم عاصی و ناراضی از وضعیت آن دوران انتخاباتی به پای صندوق رأی آمدند!
از طرفی این موج انتخاب نه به خاطر داشتن صلاحیت و کفایت نماینده‌ی فعلی بود، مردم از میان بد و بدتر، گزینه‌ی بد را انتخاب کردند، که راحت با کمترین رأی زمینه‌ی لازم برای صعود نماینده‌ی فعلی پیش آمد!
احتمال بر آن می‌رود به دلیل مشارکت کم و جو سنگین انتخاباتی و شاید ظهور نه به تکرار مجدد، این بار در سقز هم، روند انتخابات قبلی برای گزینه‌ی دیگر از کاندیداها رقم بخورد..!

مسأله‌ی مهم اینجاست!؟

واقعا هر نماینده مجلس بعد از پایان دوره خود، به خاطر عملکرد نداشته‌اش، نباید بابت فعالیت ضعیف و ایجاد رانت سوگولی‌ها و استخدامی‌های سفارشی پاسخگو باشد!؟
چرا برخی گروه‌های شبکه‌ی اجتماعی که نزدیک به انتخابات فعال می‌شوند و یا افرادی که خود را فعال سیاسی و مدنی می‌نامند بعد از انتخابات در مورد نماینده‌ی پیشین بحثی نمی‌کنند؟ موضعی متناسب با فعلی را منعکس نمی‌کنند؟! و از آنچه که حق مردم است، بعد از انتخابات دفاع نمی‌کنید و نماینده را مورد سؤال و مواخذه قرار نمی‌دهید؟

یاد رئیس جمهور آمریکای ظالم افتادم، بوش را می‌گویم، رئیس جمهوری که هشت سال در راس قدرت این دولت استکبار قرار داشت که بعد از پایان دوره خود به مزرعه اجدادیش برگشت و درحال گاوچرانی بود! چقدر این کشور آمریکا ظالم است!! اما نماینده‌های مجلس ما تا پایشان به مجلس باز نشده، سمت غیر مرتبط در وزارت و …‌ می‌گیرند و برخی بعد از نه شنیدن از مردم، در مقام‌های مختلف در داخل دولت و کابینه ماندند و حتی باز هم چشم به صندلی مجلس دارند! و قصد دارند مردم را بار دیگر با تبلیغات بی اساس‌شان خام کنند!

چه شرکت کنیم چه شرکت نکنیم، فردی روی کرسی سبزفام مجلس می‌نشیند، تا ببینیم این فضای سنگین انتخاباتی مشمول کدام کاندیدای تایید شده‌ کنونی مغفول از احوال مردم و ناآگاه از ظرفیت‌های منطقه می‌شود؟!

هیچ تبلیغاتی مردم را توجیه نخواهد کرد . . !

میدیا حسینی

همچنین ببینید

خطاب به ریاست محترم ورزش و جوانان سقز

خطاب به ریاست محترم ورزش و جوانان سقز

خطاب به ریاست محترم ورزش و جوانان سقز گلایه چندباره ورزشکاران و ورزش دوستان مدت‌هاست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *