وقتی مسئول بخشی از یک اداره، در مرخصی باشد..! «خطاب به مدیریت راه و شهرسازی سقز»

وقتی مسئول بخشی از یک اداره، در مرخصی باشد..!

وقتی مسئول بخشی از یک اداره، در مرخصی باشد..!

«خطاب به مدیریت راه و شهرسازی سقز»

️بسته به نوع نگرش، دقت و مدیریتی که یک مدیر یا رئیس، برای اداره‌اش قایل است، سلسله مراتب اداری کارمندان باید به سبکی چیده شود که برای مسئولین هر یک از بخش‌های اداری، یک جانشین یا یاریگر تعلیم و تعریف شود تا در اوقات ضرورت که مسئول آن بخش به هر دلیلی حضور ندارد، جانشین یا یاریگر بتواند امورات مربوط به آن واحد یا بخش را برای ارباب رجوع انجام دهد، در این حالت هم خدمت رسانی به شهروندان روال عادی بوروکراسی خود را طی می‌کند و هم ارباب رجوعی از این بابت معطل و بلاتکلیف نخواهد شد.

️تصور کنید که مسئول بخشی از یک اداره، مرخصی استعلاجی گرفته است و تمام امور اداری آن بخش را آن مسئولی انجام می‌دهد که مرخصی رفته است، ارباب رجوعانی هم که به این واحد مراجعه می‌کنند به دلیل نبود آن مسئول، کارشان معلق و لنگ می‌ماند، اگر به طور متوسط روزی ۲۰ نفر ارباب رجوع به این بخش مراجعه کنند و مسئول آن بخش حداقل سه روز مرخصی گرفته باشد، تجمع و ازدحام ۶۰ نفر مراجع، که کارشان انجام نشده است، برای آن اداره، تصویری ملال آور و اسفبار را به دنبال خواهد داشت.

️مدیریت یک اداره یعنی مشرف و هوشمند بودن به تمام زوایا و اتفاقات یک اداره، نه مدیریت کردن تنها صندلی چرخان خود و باری نوشتن دستور و امضا کردن نامه‌های اداری..!
مدیریت یعنی هنر واقف بودن و اداره کردن همه جانبه‌ی یک سیستم اداری و تدوین و تعریف برنامه برای کلیه‌ی بخش‌های یک اداره…
مدیریت یعنی؛ در نبود هر یک از مسئولین‌ بخش‌های یک اداره یا خود اقدام کننده باشد یا برای هر یک از مسئول بخش‌ها، یک یاریگر یا کمک کننده حضور داشته باشد تا امور مربوط به آن بخش به طور مستمر و منظم جریان پیدا کند.

️هدف از نوشتن این یادداشت؛
شهروندی به اداره راه و شهرسازی سقز مراجعه می‌کند، ایشان که حامل یک نامه قضایی می‌باشند و فرصت نامه هم محدود و بایستی ظرف مهلت مقرر جواب نامه را دریافت کند، ولیکن مسئول بخش مربوطه در مرخصی چند روزه به سر می‌برد و طبق گفته همکار مسئول، جواب نامه را فقط مسئول آن بخش می‌تواند بدهد!

همچنین ببینید

با مافیا مشکل دارند! اما خودشان در حال ایجاد مافیا هستند . ‌. !

با مافیا مشکل دارند! اما خودشان در حال ایجاد مافیا هستند . ‌. !

با مافیا مشکل دارند! اما خودشان در حال ایجاد مافیا هستند . ‌. ! ✍ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *