کور شود آن چشمی که مشکلات مردم را می‌بیند و بسته می‌شود.

کور شود آن چشمی که مشکلات مردم را می‌بیند و بسته می‌شود.

 کور شود آن چشمی که مشکلات مردم را می‌بیند و بسته می‌شود
✍ یادداشت سردبیر

️محال است در طول زندگی خود اگر ساکن کوردستان بوده باشید حتی برای یک بار تصادف در جاده‌های خطرناک این استان در غرب کشور را ندیده باشید و زجر صحنه‌های دلخراش آن شما را برای همیشه آزار نداده باشد.

سال‌های سال است خبر تصادفات و مرگ هم‌استانی‌هایمان در جاده‌های کوردستان را می‌بینیم و می‌شنویم و آنقدر این معضل را با عناوین مختلف و آمارهای بیش از حدی به گوش مسئولین از رئیس جمهور تا پایین‌ترین رتبه‌های دولتی رسانده‌ایم که دیگر بحث کردن از آن و فرجی برای حل آن را به ناامیدی سپرده‌ایم.

️مسئولینی که شش و بش دور هم جمع می‌شوند و یک نفر را جلو می‌اندازند و وقتی کسی این موضوع را برایشان بازگو می‌کند چشمهایشان مثلا از تعجب زاغ می‌شود و سرشان را عین مرغ بالا و پایین می‌کنند و نقش دلسوز را بازی می‌کنند و آن حضرتش به حضرت دیگر می‌گوید این را در دستور کار بگذارید تا در جلسه‌ی امروز آن را مطرح کنیم و تا دستشان به سفره‌ی ضیافت ناهار می‌رسد و غذای چرب و چیلی حقیرانه‌ی دولتی را می‌بینند همه چیز را به حافظه‌ی معطوف به فراموشی خود می‌سپارند.

نماینده‌های مجلسی که تا رسیدن به صندلی مجلس کل جاده‌های کوردستان را ده بانده می‌کنند و وزیر و رئیس جمهورها را برای این اهمالکاری قلع و قمع می‌کنند، زبانشان در صحن علنی مجلس بند می‌آید و برای وزیر و رئیس جمهوری که قبلا محکوم می‌کردند تا کمر دولا راست می‌شوند و انگار نه انگار که بیخ گوششان هر روز خانواده‌ای جدید، داغدار می‌شود.

ای کاش بیشتر از نقش انقلابی بازی کردن و ارادت به ارزش‌ها و بکار بردن لفظ کار جهادی که رئیسی آن را عصای گفتارشان کرد همتی برای درد بی درمانی که درمانش در صندوق بیت‌المال است و کلیدش معلوم نیست در دست کیست، می‌کردید.

️انگار خودرو ایرانی و جاده‌های آن در کوردستان کمک دست حضرت عزرائیل شده‌اند که تقصیر را در توبره تقدیر بگذارند و سر مسئولین را به سلامت لبیک بگویند و گوش‌هایشان را با گریه‌های کودک داغدار و مادر جگر سوخته، کَر کنند.

منصور شیخی

همچنین ببینید

خطاب به ریاست محترم ورزش و جوانان سقز

خطاب به ریاست محترم ورزش و جوانان سقز

خطاب به ریاست محترم ورزش و جوانان سقز گلایه چندباره ورزشکاران و ورزش دوستان مدت‌هاست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *