کولبری نماد بی تدبیری نمایندگان

کولبری نماد بی تدبیری نمایندگان

کولبری؛ نماد بی‌ تدبیری نمایندگان

نوشته دکتر بهنام نیک سرشت.

کشتار و این گونه تلف شدن اسفبار کولبران کورد در مرز و بوم این دیار مخلوق و محصول بی تدبیری و بی‌کفایتی نمایندگانی‌ست که آشکارا با سخنان ناپخته‌ و ناپسند، فرمان بی توجهی و بی‌حرمتی به این قشر مظلوم را صادر نمود تا به دنبال آن کشتار و تلف شدن کولبران به اشکال دردمندانه‌‌ای چون؛ شلیک مستقیم تیر، سرمازدگی، سقوط از ارتفاعات و حمله گرگ و…حادث گردد.

 

هیوا اختیارالدینی نوجوان ۱۶ ساله بانه‌ای در حین کولبری در مرز بانه در اثر سرمازدگی و مقاومت نکردن در برابر سوز سرما و کولاک جان باخت!

 

آن نماینده‌ای که در اوان تبلیغات انتخابات مجلس سخن سرایی می‌کرد و از ساماندهی کولبران این منطقه و از ایجاد بازارچه‌های مرزی و منطقه آزاد تجاری و فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری برای کولبران، خام درایی و خیال پردازی می‌کرد، دقیقا در کدامین سنگر جلوس کرده است که کماکان کولبران این مرزها ناجوانمردانه‌ برای نان، جان می‌دهند؟!

 

آنچه عیان است دست‌آوردهای فصلی نو (وەرزی نوێ) آن شعار پوپولیستی نماینده‌ی فعلی سقز و بانه بدین شکل برای مردم به ثمر نشست و تعبیر‌ شد‌ که چون هیچ اقدام مطالبه‌گری و منابع اشتغالزایی از طرف ایشان برای این قشر مظلوم موثر واقع نگردید، ناگزیر بایستی شاهد غم‌انگیزترین مرگ کولبران این دو شهر باشیم، و این در حالی‌ست روزانه اخبار مبنی بر زخمی شدن فلسطینی‌ها در کرانه‌ی باختری در رسانه‌ها اعلام و به گوش می‌رسد ولی از مرگ جانسوزانه‌ی یک نوجوان ۱۶ ساله در مرزهای بانه، هیچ مسئولی جرأت نکرد اسمش را در رسانه‌ی ملی و محلی بیان کند یا شاید ارزش انسان و انسانیت را برای این نوجوان کورد و خانواده سوگوارش لایق ندیدند!

 

در صورت وجود زیرساخت‌های اشتغال و عملیاتی کردن فرآیند کسب و کار و استفاده رسمی و قانونی مرزهای این دو شهر جهت برخورداری از یک زندگی عادی و سطحی، هیچ شهروندی، کولبری مشقت بار را به قصد ریسک جان باختن خود انتخاب نمی‌کند، کولبری برای مردمان این منطقه انتخاب آخر خط و زدن سیم آخر زندگی‌ست.

 

کولبری؛ انتخاب شغلی یک طبقه نیست، کولبری تحمیل جبری رنج‌ها و مشقت‌هایی‌ برای زنده ماندن و رهایی از مرگ ناشی از گرسنگی‌ست نه ادامه زندگی..!

کولبری؛ محصول نااهلی و ناتدبیری نمایندگان یک منطقه مرزی است..!

رنج یک کولبر تنها رنج یک فقیر نیست، کولبری آفت یک ملت است..! آنهم در استان و سرزمینی که سوای مرزی بودن آن، به لحاظ  داشتن ذخایر غنی معدنی از جمله طلا و آهن و… آن، فقر و کولبری به کلی ریشه کن خواهد شد با این حال وجود فقر و کولبری در این دو شهر مایه ننگ و خفت نمایندگان این مردم است.

وقتی مسئولین و به ویژه نمایندگان ما به لحاظ بی‌کفایتی و نا اهلی، قادر نیستند ابتدایی‌ترین نیازها و مطالبات مردم را فراهم کنند و رنگی از توسعه را برای این شهرها به ارمغان بیاورند و همواره به جای نظارت، نظاره‌گر وضعیت نامطلوب زندگی مردم و فقر و فلاکت‌ها هستند! در می‌یابیم که در التهاب اعتراضات و شرایط نامطلوب کنونی، تمامی این نمایندگان مقصر و دخیل هستند.

همچنین ببینید

خطاب به ریاست محترم ورزش و جوانان سقز

خطاب به ریاست محترم ورزش و جوانان سقز

خطاب به ریاست محترم ورزش و جوانان سقز گلایه چندباره ورزشکاران و ورزش دوستان مدت‌هاست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *