نرخ جرایم رانندگی هر سال بدون توجه به جاده و خودرو غیر استاندارد، افزایش مییابد
در سیستمهای ناموازی و زیر تدبیر اینگونه است؛ عاملی را که موجب بروز مشکل است رفع نمیکنند اما اتفاقاتی را که همان عامل باعث به وجود آمدنش است تنبیه میکنند.
● جریمه یعنی تنبیه | تنبیه بابت چی؟ بابت تخلف!
تخلف از چی؟ از آیین نامه و شیوههای صحیح رانندگی
آیا سازمانهای مربوط به خودرو غیر استاندارد و جاده غیر استاندارد هم که ابزار تخلف هستند سهمی از جرایم رانندگی را پرداخت میکنند؟!
آیا تاکنون از مبلغ هزاران میلیاردی حاصل از جرایم رانندگی، یک درصد هم بابت ترمیم، تصحیح، اصلاح، بازسازی و توسعه جادههای مرگ مناطق محروم ایران همچون کوردستان، هزینه شده است؟!
چند درصد از تنبیهها به صورت اخذ جرایم و اعمال نمره منفی بر روی گواهینامه و انتقال خودرو به پارکینگ به علت تخلف محرز توانسته است آمار تلفات جادهای را کاهش دهد؟ نرخ جرایم رانندگی هر سال بدون توجه به جاده و خودرو غیر استاندارد، افزایش مییابد
چرا حتی برای یک بار در لیستهای افزایش جرایم که توسط راهور ابلاغ میگردد، تعرفهای به نام تشویق وجود ندارد که مثلا از هزاران میلیارد درآمد حاصل از جرایم، برای رانندگان قانونمند به صورت قرعه کشی یک دستگاه خودرو هدیه داده شود؟!
آیا در سیستم راهور یک بار این الگو پیاده شد تا بازخورد آن با بازخورد جرایم مقایسه شود؟!
در نهایت وجود این پرسشهای بی پاسخ ذهن را به سمت این سوال سوق میدهد که شاید اصلا جرایم رانندگی موضوعی درآمدزاست و وجودش مایه خیر و برکت است و اصل بازدارندگی در اخذ جرایم در اولویتهای بعدی قرار دارد.
ساختار و سیستم راهنمایی و رانندگی ایران به صورت بنیادین به دلیل نبود موازنه استانداردها بین سه نهاد اصلی مرتبط با بحث رانندگی یعنی، خودرو، جاده و راهور، نمیتواند مکانیزیمی صحیح از عبور و مرور در جادههای ایران را تولید نماید.
- حجاببانها، درد یا درمان؟!چرا کسی آنها را گردن نمیگیرد - آذر ۷, ۱۴۰۲
- پرده ی آخر… - مهر ۲۲, ۱۴۰۲
- آرمیتا گراوند ،سوالی که باید واضح به آن پاسخ داد - مهر ۱۵, ۱۴۰۲