آن‌ها که نان را به نرخ روز می‌خورند...

آن‌ها که نان را به نرخ روز می‌خورند…

آن‌ها که نان را به نرخ روز می‌خورند…

بهنام نیک سرشت

آن‌ها که نان را به نرخ روز می‌خورند...

▪️همگام با موج کنونی و اهتمام به آنچه حق مردم است افرادی رذیل و بد ذات برای تفرقه و اختلال در باور مردم به قصد ایجاد موج‌ بی‌اعتمادی میان مردم، دست به کار شده‌اند که از هیچ عمل شنیع و بی‌شرفانه‌ای نگذرند و در قالب پست‌ترین حیوان؛ ناموس و شرف خود را به قیمت‌ سست کردن باور و اعتماد مردم، به حراج بگذارند و برخی چهره‌های مردمی را عمدا میان مردم بی‌کانه با هر ابزار و انحایی بد‌نام و تخریب می‌کنند.

▪️مردم همه چیز را روشن می‌بینند و درک می‌کنند و می‌فهمند چه کسانی از جنس مردم و چه کسانی ردای رذالت و قباحت بر تن کرده‌اند تا بر بطن اعتماد و انسجام مردم شکاف ایجاد نمایند و اهداف حقیقی مردم را به یأس و نومیدی سوق دهند.

▪️نوعی جنگ‌ روانی و انحراف اذهان مردم از معیار همبستگی و دلبستگی آنهم در چنین برهه‌ای، یکی دیگر از شگرد و فنون حاکمیت روی اشخاص بی مایه و رذیل می‌باشد که گردانندگان این بازی از نگاه حیوانی بی‌خاصیت و بی‌عرضه به این اشخاص دون‌مایه می‌نگرند تا اهداف خود را میان مردم پیاده کنند.

▪️هدف ستاندن وابستگی و نوع دوستی همگانی میان مردم و بیگانه ساختن قشری یا ملتی توسط عده‌ای بی‌خرد و بی اصل و نسب است که چون عروسک خیمه‌ شب بازی آن‌ها را ارزان به بازی می‌گیرند تا بذر نفاق و تفرقه را در اذهان حکومت شوندگان بکارند و هدف غایی زمام‌داران را ممکن سازند.

▪️اکنون در مصاف با وضعیت فعلی‌ و تقابل با احساسات مردم، این چنین مواضعات به نوعی غنیمت است تا جو مسموم کننده سقف اعتراضات و مطالبات مردم را فرا بگیرد.

▪️در میان اجتماعی که پیوندهای مردمی، محلی، طبقاتی، اخوت‌های صنفی و حتی خانوادگی از بین رفته باشد، زمینه‌ی انواع فساد فراهم می‌شود و فرصت طلبی و منافع شخصی ظهور پیدا می‌کند و پایگاه اجتماعی برخی شخصیت‌های محبوب و مردمی در چنین فضایی توسط برخی فرصت طلب در معرض تهدید و خطر قرار می‌گیرد و اگر بدنه‌ی اصلی قدرت از سوی ملت، ناامنی را احساس کند، نه تنها با چنین فضایی مقابله نمی‌کند، بلکه این فضا را مساعد و مناسب جولان دادن برخی مزابل، برای تخریب حق طلبان و حق گویان می‌داند! بدین شکل احساس همبستگی و وابستگی میان مردم جای خود را به تفرقه و نفاق می‌دهد و‌ با سوءاستفاده از این شرایط، مردم نسبت به هم بی‌اعتماد و بیگانه می‌شوند، در نتیجه احساس افراد به همدیگر سرد و آنچه اهداف و احقاق حق مردم است به زوال و نیستی می‌رود‌.

▪️در چنین جو و فضایی هیچ چیز پایدار نیست و فرصت طلبان بی ریشه، برای فرو افتادن دیگری به سطحی پایین‌تر تلاش می‌کنند و می‌کوشند تا وضع شخصی خود را بهبود ببخشند! اگر تلاشی برای کنترل این سوداها صورت نگیرد به لایه‌های دیگر اجتماع رسوخ پیدا کرده و معیارهای اخلاقی مردمی به سمت پستی و فرومایگی تنزل پیدا می‌کند.
این فضای مسموم، میدان‌دار عده‌ای بی‌هویت برای تاخت و تاز می‌شود که هدف اصلی متولیان امر را دنبال می‌کنند و توجه مردم را از تعقل و اندیشیدن به وضعیتی مطلوب بیزار می‌سازند.

▪️تنها اهرم مبارزه با فساد و بر‌اندازی فضای مسموم جامعه و مرتفع ساختن جو بی‌اعتمادی حاکم بر مردم، موضع کنشگرانه‌ی رسانه‌های آزاد و مستقل است که به هیچ نهاد و ارگانی متصل نیستند و طبق قوانین مطبوعات هیچ مقام و قدرتی حق ندارد در انتشار مطالب رسانه‌ای در صدد اعمال فشار بر آید و در نشر و انعکاس وقایع و حقایق رسانه‌ای دخالت کند.

همچنین ببینید

نارضایتی بیماران حاد و بدحال از نبود تجهیزات و امکانات پزشکی بیمارستان شفا

نارضایتی بیماران حاد و بدحال از نبود تجهیزات و امکانات پزشکی بیمارستان شفا

نارضایتی بیماران حاد و بدحال از نبود تجهیزات و امکانات پزشکی بیمارستان شفا ▪️یکی از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *