پرسش مهر فرهنگیان از ریاست جمهوری
حیدر بایزیدی؛ فرهنگی شاغل در آ.پ منطقه زیویه
در آغاز سال تحصیلی جدید قبل از اینکه به رسم تکرار چند ساله سوال رئیس جمهور تحت عنوان پرسش مهر از جامعه فرهنگیان مطرح شود، از رئیس جمهور و همه سیاستگذاران عرصه آموزش دعوت میکنم تا پاسخگوی پرسش های زیر باشند: (لازم است عنوان کنم این پرسشها با همکاری و همفکری فرهنگیان و اساتید عزیز از جمله دکتر مرتضی نظری تحت عنوان مدرسە دوست داشتنیتر طراحی و تدوین شده است)
۱.در این چندین سال مدرسه تبدیل به فضایی شده، برای شبیه بزرگسالان شدنِ بچهها!چه برنامه و تدبیری دارید تا مدرسه تبدیل به دورهای برای کشف خود و ابراز وجود دانش آموزان شود؟
۲. برای اینکه آموزش یک فعالیت دوست داشتنی باشد نه یک اجبار قانونی چه راهکارهایی اندیشیدهاید؟
۳. به نظر شما؛ طراحی آموزشی مدرسه، پویشی شاد بر مدار شوق، انتخاب و استعداد کودک و نوجوان باشد یا تکلیفی برای گذراندن دروس از پیش فرض شده؟
۴. شفاف بفرمائید کدام ارزش برایتان سازندهتر است؛تربیت شهروند مفید یا سرباز مطیع؟تربیت حقوقبگیران آینده؟یا مردان و زنان کارآفرین؟ مدرسه، مجالی برای تمرینِ “با هم رسیدن” باشد یا مسابقهای برای “زودتر رسیدن”؟ مأموریت مدرسه کسب مهارتهای زندگی باشد یا ۱۲ سال رقابت، نمره، نخبگی و برتری؟
۵. مدرسه، فعالیت شورانگیزی بر پایه به رسمیت شناختن دنیای متنوع و متفاوت کودکان و نوجوانان باشد یا برنامه مهندسی شدهای بر مبنای غربال و جداسازی بچهها بر پایه طبقه اقتصادی، فرهنگی، ارزشی و بهره هوشی؟
۶. مدرسه و آموزش، فضا و فرصتی برای یادگیری متوازن مهارتهای نرم در کنار مهارتهای سخت باشد یا رقابت اضطرابآوری برای رشد یک بعد هوش؟
۷. حرفه معلمی و انتخاب مدیر از دبیر تا وزیر باید بر مبنای شایستگی و اصول حرفهای باشد یا بر اساس انتصابهای سفارشی و دخالتهای غیرحرفهای خارج از آموزش و پرورش در کار حساس مدرسه؟
- وقتی مدرسه، نابرابری را تثبیت میکند . . ! - شهریور ۲۶, ۱۴۰۳
- پارک لاله سقز در معرض نابودی . . ! - شهریور ۱۲, ۱۴۰۳
- ۱۶۶ بار اهدای خون متوالی توسط فرد سقزی - مرداد ۲۸, ۱۴۰۳