پزشکان بیکار یا کاردار زیبایی

پزشکان بیکار یا کاردار زیبایی

پزشکان بیکار یا کاردار زیبایی

اول پیام نیشتمان_قلم |

پزشکان بیکار یا کاردار زیبایی

سال‌هاست دست به هر توجیه و برهان و ابزاری می‌زنند که ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف پزشکی را بالا نبرند که اندازه لوله‌های ۱۰۰ اینچی ورود پول به جیب بعضی از شاغلان این صنف کوچکتر نشود و مانند بیشتر کشورهای دنیا، پزشکی هم از رده شغل‌های لاچکری با درآمدهای گم و گنگ به رده شغل‌های معمولی تنزل پیدا نکند.
رئیس نظام پزشکی می‌گوید؛ ۱۵ هزار پزشک عمومی در کشور داریم که فعال نیستند و یا به کارهای زیبایی روی آورده‌اند.

اینکه فعال نیستند را بهتر بود بگویند به کارهای زیبایی مشغول هستند چون درآمدهای حاصل از اعمال زیبایی که در مطب‌های زیر زمینی انجام می‌شود احتمالا بتواند طمع تعدادی از پزشکان را پُر کند. مثلا آقا یا خانم پزشک برای تزریق ژل به یک کیس گونه یا پیشانی چیزی حدود یک تا دو میلیون تومان دستمزد دریافت می‌کند که اگر تمام این عمل با صرف انرژی یک پاکبان جدا از تخصص و زمان که نیم ساعت طول نمی‌کشد و هزینه یک سرنگ و دستکش و میز و صندلی و خود ژل که سر جمع ۲۰۰ هزار تومان خرج آن نمی‌شود مقایسه شود نسبتی معادل ۱ به ۱۰۰۰ دارد، تازه خدمتی که پاکبان انجام می‌دهد در راستای سلامت همه شهروندان و منافع عمومی است. پزشکان بیکار یا کاردار زیبایی

رییس نظام پزشکی کشور: پزشکان بیکار یا کاردار زیبایی

حدود ۱۵ هزار پزشک عمومی در کشور داریم که فعال نیستند و کار طبابت نمی‌کنند و نزدیک به ۳۰ هزار پزشک عمومی داریم که در چرخه ارائه خدمات مورد نیاز درمانی کشور فعال نیستند و مثلا کارهای زیبایی و… انجام می‌دهند.

به جای اینکه بدون کار کارشناسی افزایش ظرفیت عجیب و غریب رشته پزشکی مطرح شود، بیایید همین پزشکان عمومی موجود را برای کمبود به کار گیرید.

با وضعیت موجود انجام کار پزشکی برایشان به صرفه نیست. وقتی تعرفه بسیار پایینی برای پزشک عمومی در نظر گرفتیم، مطب پزشک سر پا نمی‌ماند و این دلیل اقتصادی دارد./ایسنا

همچنین ببینید

نارضایتی بیماران حاد و بدحال از نبود تجهیزات و امکانات پزشکی بیمارستان شفا

نارضایتی بیماران حاد و بدحال از نبود تجهیزات و امکانات پزشکی بیمارستان شفا

نارضایتی بیماران حاد و بدحال از نبود تجهیزات و امکانات پزشکی بیمارستان شفا ▪️یکی از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *