به دنبال رونالدو

به دنبال رونالدو…

به دنبال رونالدو…!

مردمی‌‌ را بنگرید که سرنوشت تاریخ‌ موهوم خود را‌ فراموش کرده‌ است و برای رقم زدن‌سرنوشت‌ یک سلبریتی خارجی از در و دیوار و کوچه و خیابان‌ آرام و قرار ندارند و برای دیدنش به دنبالش فرار‌ و لحظه‌ها را شمارش می‌کنند!

مردمی را نظاره کنید‌ که قیمت‌ها در کشورشان بی حساب و‌ کتاب به سمت گرانی‌ها با سرعت نور در حال فرار و اوج گرفتن است‌ و فشارهای اقتصادی، زندگی مردم را فلج کرده است! ببینید چه راحت از روی رنج‌ها و عذاب‌ها و فسادها و اختلاس‌ها و اختلاب‌ها با سرعت می‌پرند و می‌دوند، قید اراده و‌ غیرت و شهامت را برای رفع شرایط نامطلوب کنونی می‌زنند تا‌ لحظه‌ی کوتاه دیدن یک فوتبالیست خارجی را با هر قیمتی با ذوق و شوق تمنا کنند!

نظیر این مردم در هیچ جای جهان تا حال دیده نشده است، این مردم بومیانی دیگر هستند که به جای آفریقای جنوبی، این‌بار در آسیای غربی به عنوان‌ دومین کشور بزرگ خاورمیانه، فرهنگ پارینه سنگی(حجر) را تداعی می‌کنند!

چند لحظه تأمل کنید که این سرزمین هم به مثابه و بیشتر از شأن آن فوتبالیست، شاهد‌ دانشمندان و ورزشکاران قدر و نامی در صدر جهان بوده‌‌اند، اگر بدین شیوه به یکی از کشورهای اروپایی سفر کنند، آیا آن‌ها هم چون ایرانی‌ها برای دیدن یک قهرمان ایرانی لحظه‌ شماری می‌کنند؟! و برای دیدنش به این صورت هجوم می‌آورند؟!خیر..!

فرجام این دانشمندان و ورزشکاران ایرانی ناگزیر مهاجرت به کشورهای خارجی‌ست، تا سیاستمداران با هر قیمتی آن‌ها را ساپورت کنند و از آن‌ها سرمایه تولید کنند!

همچنین ببینید

خالق مجسمه «هه‌ڵۆ» و «دیو و پری» در آلمان درگذشت

خالق مجسمه «هه‌ڵۆ» و «دیو و پری» در آلمان درگذشت

خالق مجسمه «هه‌ڵۆ» و «دیو و پری» در آلمان درگذشت عبدالله برادری از هنرمندان بزرگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *