میم مثل مادر یا میم مثل موبایل؛ کدام؟

میم مثل مادر یا میم مثل موبایل؛ کدام؟

میم مثل مادر یا میم مثل موبایل؛ کدام؟

در سال‌های نه چندان دور که فناوری‌های امروزی در دسترس نبود ملجاء و پناهگاه امن نوزادان و کودکان آغوش پر از مهر و باصفای مادر بود.
کودکان در همان روز های آغازین که پا به این‌ دنیای جدید می گذاشتند حس و حرکت را با فاصله کمی از دنیای قبلی‌تجربه می‌کردند. میم مثل مادر یا میم مثل موبایل؛ کدام؟
مادر با تمام وجود نظاره‌گر رشد نوزاد و نوزاد نیز با صدای ریتمی و آرام تلپ تلپ قلب مادر و نجوای آرامبخش لای لای زیر لبی وی دنیای جدید را تجربه می‌کرد و با پشت سر گذاشتن سال اول زندگی لب ریز از مهر مادر و با اطمینان از یک منبع قوی در دسترس فراتر از وجود مادر پا فرا می نهاد و این دلبستگی ایمن به وجود مادر اطمینان بخش پایه شخصیتی و رفتاری و اعتماد به نفس سال‌های پیش روی وی را تعیین می کرد، لذا آهنگ و جو حاکم بر خانواده فضای رشد و نمو را مرحله به مرحله با موفقیت در پی داشت، و در برابر ناملایمات و تنش‌های احتمالی پیش‌رو در مسیر حرکت رو به جلو مقاومت و تاب آوری بیشتری را از خود نشان می داد.
و اما با آمدن فن آوریهای جدید به دلیل جذابیت‌های خاص آن غالب آحاد جامعه را به خود مشغول کرده و مادران نیز از این هجوم به طرف گوشی های هوشمند بی نصیب نمانده و بخش زیادی از وقت خود را در فضای مجازی سپری می کنند. میم مثل مادر یا میم مثل موبایل؛ کدام؟
کودک شوربخت امروزی در هنگام تغدیه و کام گرفتن از پستان مادر بجای لای لای، نگاه همرا با تبسم مادر و آرامش ناشی از حضور همه جانبه او با بی اعتنایی و بی توجهی مواجه شده و در اوج ارتباط با مادر موجود مزاحم ثالثی به نام موبایل وارد شده و مادر در این اثنا همزمان با تغدیه کودک در فضایی سیر می‌کند که منجر به راندن کودک از دامنه توجه خود می‌شود لذا پی‌آمد چنین وضعیتی دو اتفاق مهم در آینده خواهد بود:

یکی ایجاد بذر بی اعتمادی ناشی از برآورده نشدن نیازهای کودک که خود آسیب های بعدی را به دنبال دارد.

دوم ارتباط زود هنگام کودک با فضای مجازی که فرآیند رشد و نمو طبیعی کودک را مختل و وی را با محرکهایی درگیر می نماید که از یک طرف بسیار زود هنگام و از سوی ديگر مانع رشد، تحرک و پویایی او می شود که ممکن است زمینه و بستر ناکارآمدی‌ها و اختلال‌های جسمی و روانی بعدی را فراهم نماید.
فلذا با توجه به تحلیل فوق از مبانی رشد و موانع در مسیر آن بویژه در سال اول زندگی، آموزش جوانان در آستانه ازدواج و زوجین جوان به منظور آگاهی بخشی و طرح مسائل فوق ضروری به نظر می رسد.

همچنین ببینید

نارضایتی بیماران حاد و بدحال از نبود تجهیزات و امکانات پزشکی بیمارستان شفا

نارضایتی بیماران حاد و بدحال از نبود تجهیزات و امکانات پزشکی بیمارستان شفا

نارضایتی بیماران حاد و بدحال از نبود تجهیزات و امکانات پزشکی بیمارستان شفا ▪️یکی از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *