نامه‌ای به مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان

نامه‌ای به مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان

نامه‌ای به مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان

 حیدر بایزیدی…

نامه‌ای به مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان

فرهنگی شاغل در آموزش و پرورش منطقه زیویه جناب آقای ناظمی جلال با سلام و احترام؛به رسم ادب بر خود لازم می‌دانم حضور جنابعالی در مراسم جشن نومعلمان شهرستان‌های سقز، بانه و منطقه زیویه (چهارشنبه ١٤٠٢٫٠٩٫٠١) را گرامی بدارم و این اقدام جنابعالی را ارج می‌نهم.قطعا حضور شما فقط بر مبنای شرکت در یک برنامه چند ساعته نبوده و مشکلات آموزش و پرورش را در این شهرستان‌ها و منطقه زیویه رصد نموده‌اید،‌ قبل از حضور شما برحسب وظیفه فرهنگی بودنم، مشکلات آ.پ در منطقه زیویه و تا حدودی شهرستان سقز را حضوری، مکتوب و رسانه‌ای به جهت اقدام خدمت شما ارائه دادەام اما متاسفانه شاهد هیچ واکنش و یا اقدامی ازجنابعالی نبوده ام!! در همین راستا بر آن شدم با توجه به دیدار شما با رؤسای ادارت (سقز، بانه و زیویه) در نامه.ای مفتوح مشکلاتی را کە قبلا هم عنوان کرده بودم خدمت شما دوباره لیست کنم:

جناب مدیر کل؛ آیا بهتر نبود به جهت اهمیت آموزش و پرورش منطقه زیویه طوری برنامه ریزی می.کردید در مسیرتان همانطور که از شبانه روزی زرینه اوباتو بازدید کردید نشستی هم با معلمان زیویه داشته باشید یا حداقل بازدیدی از مدارس این منطقه به عمل می‌آوردید!؟

اطلاع داشتید خوابگاه شبانه روزی هجرت شهر صاحب به دلیل مقاوم سازی، بیش از یک سال است تعطیل شده است و تمام دانش‌آموزان دختر خوابگاهی منطقه زیویه (متوسطه اول، متوسطه دوم و هنرستان) با تراکم بسیار زیاد در خوابگاه شبانه روزی حجاب اسکان داده شده‌اند؟کاش بازدیدی از این خوابگاه هم انجام می‌دادید، آن وقت تصدیق می‌کردید که این فضا هم از نظر بهداشت و سلامت و هم از نظر روحی و روانی بسیار وضعیت نامطلوبی دارد!بعید نبود اگر بازدیدی داشتید، پیمانکار مقاوم ساز هنرستان هجرت را مجاب می کردید( که مقرر بود در مهر ماه خوابگاه را تحویل دهد) حداقل تا پایان سال پروژه را تحویل دهد!

محض یادآوری به اطلاع می‌رسانم از آنجا که معاونین پرورشی و تربیت بدنی و آموزشی منطقه زیویه میخ چشم حراست جنابعالی بودند! از اول مهر ماه سال جاری شرافت حضور در مدارس را، بر وقاحت ادامه کار ترجیح داده‌اند و در حال حاضر آموزش و پرورش زیویه بدون معاون (آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی و مالی ) اداره می شود!جناب مدیر کل؛ اگر در مسیرتان از اداره آموزش و پرورش منطقه زیویه دیدن می‌کردید قطعاً برای تمدید استمرار خدمت رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه زیویه چاره‌ای می اندیشیدید!

حالا که از آموزش و پرورش منطقه زیویه به راحتی گذشتید، احتمالا وضعیت سازماندهی سقز را از نزدیک رصد کرده‌اید !؟ دو ماه از سال تحصیلی گذشته است، لطفاً آمار کلاس‌های بدون معلم و آمار کلاس‌های صرفا دارای مُبصر را با خود به اداره کل ببرید، امسال که هیچ! حداقل برای سال آینده چاره اندیشی کنید!

مدیر کل عزیز؛ فرآیند انتصاب مدیر جدید آموزش و پرورش سقز و سایر پست‌های اداری پیشکش شما باشد! لطفاً شفاف بفرمائید برابر دستورالعمل اداره کل مگر غیر از این بود که نیروهای پرورشی و مشاوره به دلیل کمبود نیرو منع انتصاب در پست های مدیریتی را داشتند؟!  محض اطلاع جنابعالی باید عرض کنم در برخی مدارس کسانی مسند مدیریت‌ها را بر عهده گرفته‌اند که نه تنها دانش، بلکه درکی مدیریت ندارند!

جناب مدیر کل؛حرفه معلمی و انتخاب مدیر از دبیر تا وزیر باید بر مبنای شایستگی و اصول حرفه‌ای باشد نه بر اساس انتصاب‌‌های سفارشی و دخالت‌های غیرحرفه‌ای خارج از آموزش و پرورش، مدیران امنیتی در مدارس سقز خود مخل امنیت هستند! حالا که جنابعالی زحمت می‌کشید و لیست کلاس‌های بدون معلم و… را با خود به اداره کُل می برید، لطفاً لیست مدیران خالصی که انتصاب شده‌اند را اضافه بفرمائید تا عملکرد آنها را بتوانید در پایان سال ارزیابی کنید!

جناب مدیر کل؛ نمی.دانم همکاران آموزش و پرورش سقز گزارشی از حوزه بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان را خدمت‌تان ارائه داده‌اند یانه؟!بنده در همسایگی یکی از هنرستان‌های پسرانه سقز سکونت دارم کشیدن سیگار و همراه داشتن چاقو و… امری عادیست! لطفاً فُرم پُرکُنی، عکس گرفتن و مستند سازی را کنار بگذارید و حداقل در این زمینه به صورت عملی وارد گود شوید!

جناب مدیر کل؛ خبر دارید که آموزش و پرورش سقز در اقدامی، خواهان تخلیه مکان‌های تعاونی مصرف کارکنان آموزش و پرورش شده است!محض اطلاع جنابعالی این تعاونی متعلق به ۴ هزار نفر فرهنگی و بازنشسته شهرهای سقز و زیویه است. تصمیمات و اقدامات گرفته شده که مدیر محترم آموزش و پرورش سقز، مجری آن شده است تنش زاست، راستی در این مسئله ورود کردید؟ یا این مورد را هم بە لیست‌تان اضافه می کنید؟

جناب مدیر کل؛افت تحصیلی، تارکان تحصیل، وضعیت سرانه‌های آموزشی و پرورشی مدارس، زیر ساخت‌های آموزش و پرورش، کمبود فضای آموزشی، تراکم زیاد دانش آموزی، کمبود تجهیزات و بسیاری از مسائل دیگر را مجال نوشتن نیست، اما در پایان لازم دانستم با توجه به حضور نو معلمان در آموزش و پرورش یادآور شوم که این معلمان، آینده نسل جدید و به تبع آن مسیر توسعه جامعه در ابعاد مختلف را تعیین می‌کنند.اگر چه بر نحوه جذب این معلمان و روش‌های جذب آنان (به استثنای فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان ) انتقادهایی وارد است، اما نگهداشت و توانمند‌سازی این همکاران عزیز باید در اولویت برنامه‌های شما باشد، این معلمان باید طوری آموزش ببیند، که دانش، نگرش و مهارت لازم را به عنوان هدایتگر و تسهیل کننده، یادگیری دانش آموزان را به اندیشه ورزی و خلاقیت رهنمون شوند، پس این گوی و این میدان، اگر تا به امروز هم اشتباه رفته‌اید، از تربیت معلم شروع کنید که می‌تواند نقطه آغاز تحول به معنای واقعی باشد.

همچنین ببینید

نارضایتی بیماران حاد و بدحال از نبود تجهیزات و امکانات پزشکی بیمارستان شفا

نارضایتی بیماران حاد و بدحال از نبود تجهیزات و امکانات پزشکی بیمارستان شفا

نارضایتی بیماران حاد و بدحال از نبود تجهیزات و امکانات پزشکی بیمارستان شفا ▪️یکی از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *