نمره انضباط | استان کردستان - بهزاد رحیمی
نمره انضباط | استان کردستان - بهزاد رحیمی

نمره انضباط | استان کردستان – بهزاد رحیمی

نمره انضباط | استان کردستان

🔸 در فاصله کمتر از یک ماه تا انتخابات مجلس، عملکرد نمایندگان را به تفکیک استان و بر اساس داده‌های موجود در سامانه شفافیت آرا داوطلبانه در زمینه «غیبت» و «عدم مشارکت» در رأی‌گیری‌های صحن علنی بررسی کرده‌ایم.

🔸به سه نکته توجه کنید:
✳️ اول اینکه موجه بودن یا نبودن غیبت نمایندگان در سامانه شفافیت مشخص نشده است.
✳️دوم غیبت‌های بیش از ۲۰ و عدم مشارکت‌های بیش از ۱۰ درصد با رنگ قرمز و در طرف مقابل غیبت‌های کمتر از ۱۰ و عدم مشارکت‌های کمتر از ۵ درصد با رنگ سبز نشان داده شده‌اند. نمره انضباط | استان کردستان – بهزاد رحیمی

#پی_نوشت_نیشتمان_قلم؛

▪️طرح شفافیت آراء نمایندگان؛ یکی از بهترین معیارهای ارزیابی مردم از نمایندگان خود در مجلس این است که مردم بدانند نمایندگان آن‌ها در خصوص طرح‌ها و لوایج و دفاع از مطالبات مردم بر اساس ظرفیت‌هایی که در حوزه نمایندگیشان وجود دارد چه دفاعیات و چه نظراتی داشته‌اند؟! نمایندگان با چه رویکردی برای مردم خود در مجلس حضور داشته‌اند، در خیلی از کشورهای دنیا از همین روش برای شفافیت موضع نمایندگان استفاده می‌شود و این می‌تواند معیار اتتخاب نمایندگان از طرف مردم باشد…

▪️با این تعریف از شفافیت آراء نمایندگان، باید گفت که؛ نماینده سقز و بانه نه تنها غیر شفاف‌تر از همیشه‌ در مجلس حضور داشته‌اند، مخالف طرح شفافیت نیز بوده‌اند! دلیل این نماینده‌ی بزرگوار با شفافیت آرا و حضور خود در سامانه شفافیت مجلس چه بوده است معلوم نیست یا شاید در هنگام تصویب طرح‌ها و لوایح سکوت داشته‌اند و بازدید‌های روستایی را سر لوحه‌ی کار خود قرار داده است..!

➖یا در جلسات حضور نداشته است!
➖یا اینکه آرای او سودی برای مردم ندلشته است!
➖یا اساسا از زمان فعال سازی این سامانه، حاضر به شفافیت خود و مواضعات خود نبوده است!

مطلب چندماه پیش در مورد شفافیت بهزاد رحیمی در مجلس(کلیک کنید بخوانید)

نمره انضباط | استان کردستان – بهزاد رحیمی

همچنین ببینید

زیب لاین و پل معلق سقز، کماکان معلق مانده است . . .

زیب لاین و پل معلق سقز، کماکان معلق مانده است . . .

زیب لاین و پل معلق سقز، کماکان معلق مانده است . . . بهنام نیک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *